آرشیو ماهیانه
فرم تریبون آزاد
موضوع:
نام کاربر:
پیام:
فراموشي مجاهدان. پيشكسوتان جبهه
نگذارید پیشکسوتان خون وشهادت در پیچ وخم روزمره زندگی به فراموشی سپرده شوند روح امام وشهدا شاد
چند روز پیش رفتم سینما خشکم زد فردی که سالها قبل برای خودش کسی بود ونیروهای زیادی تحت فرمانش بودند داشت بلیط پاره می کرد تنم لرزید که جایی نیست تا بعضی آقایان .........دست این فرد را بگیرند وتوی یکی از این شرکتها....... بگذارند....... یاد ارزشهای فراموش شده بخیر
من بسياري از اين فراموش شده ها را سراغ دارم ... اگر چه بعضي مسئولين ما نمك شناس نيستند ....... ... البته از طرفي خيلي خوش به حالشونه... خدا اينارو دوست داره .... چون روز قيامت سرشونو ميگيرن بالا ... و همه مزدشون رو اونجا ميگيرن.... ولي امثال من كه تو همين دنيا اجر و مزد خيلي از كارامونو گرفتيم... اون ور بيچاره ايم ... دنيا خيلي زود به آخر ميرسه. مهم اون طرفه
تاریخ:1393-7-1|20:29
حسینی
اظهار نظر فيلم معراجي ها
سریالش خیلی خوبه
ولی کاش فقط صرفا یک هفته ویک ماه و ... نباشه
باید به نسلهای بعد جنگ شهدا رو بشناسونیم
مثلا سریال شوق پرواز خیلی بهتربود
ولی مشکل اصلی جامعه تهاجم فرهنگی از بیرون و بی تفاوتی مسؤلین داخلی ومردم نسبت به ارزشها و امر به معروف ونهی از منکره
وضعیت حجاب اسفناکه
ناموس شیعه و این وضع؟
از فتنه وهابیت هم نباید غافل شد
الانم که جریانهای وهابی وسلفی باشدت دارن کار میکنن ودر همه شهرها دارند با پول عربستان وقطر امارات و... زمین وملک میخرن و به شدت زادو ولد میکنن و بافت شهرهاروآرام آرام تغییر میدن و یهو 60 تا70 سال بعد میبینیم ایران شیعی شده پاتوق سلفی و وهابی و از دست میره
و متأسفانه ما مردم و مسئولین درگیر چپ و راست و مرغ وبرنج گوشت و...هستیم و متأسفانه یه روزی به خودمون میایم که انقلاب شهدا و ... همه چی از دست میره
خدا عاقبت هممون رو به خیرکنه
دلم برای نسلهای آینده میسوزه که با ندانم کاری های ما خدامیدونه گرفتار چه فتنه هایی بشه
در عرصه جنگ برجهان تاختیم . در جنگ نرم قافیه را باختیم
سلام... نگاه عميق و درستي ست... متاسفم براي متوليان فرهنگي كشور ...!!!!! فعلا كه همه چسبيدن به ساخت برج ... افزايش آمار مدرك بگيرهاي دانشگاهي ... بتازگي گريبان حوزه ها رو هم گرفته ........ خلاصه پيشروي دشمن در جبهه فرهنگي بشدت سرعت گرفته ........... هر قشري را به راه خودش بيراهه ميبره. بهوش
تاریخ:1393-7-1|17:42
اظهار نظر فيلم معراجي.چ
سلام :
1 - آیا سریال معراجی ها را از شبکه یک دنبال میکنید ؟ نظرت چیه درباره این فیلم تا حالا ؟
2 - فیلم چ را دیدی ؟ نظرت درباره این فیلم را هم بفرمایید !
نظر جنابعالی برای من خیلی مهم است جانم
عليك سلام
حقير هيچ سريالي را "دنبال" نميكنم...!!! اما در بين كار . ضمن گذراندن لحظات فراغت . نگاهي مي اندازم . از بعضي صحنه هايش . كليد واژهايش . انتقاد دارم . گاهي هم بعضي صحنه هايش اشكم رو درآورد .... همون صحنه اي كه مسئول تفحص در راهرو دانشگاه با استاد بحث ميكرد::: مقصر اين جوونا نيستن...!! مقصر شماها هستين كه شهدا رو معرفي نكردين..!!! نگفتين خرازي كي بوده.........!!!! با دانشجويان هم اتمام حجت ميكرد :: شهدا نميخوان از شما عبور كنند و به آرامش برسن...!! ولي خيليها از شهدا عبور كردن و به دنياشون رسيدن...!!!!! بالاخره هر فيلمي نقاط ضعف و قوتي دارد........نسبت به اخراجيها بهتره
در فيلم چ هم شخصيت چمران را زياد حماسي . به تصوير نكشيده ... اما بازم خدا خيرش بدهد كه همين رو هم ساخت ............. قبول هم دارم كه نبايد توقع داشت در يك فيلم يكساعته تمام ارزشهاي فرهنگ دفاع مقدس . شخصيت شهدا . منتقل شود . نشان داده شود و تاثير گذار بر نسل امروز باشد .................. بايد همه در عرصه انتقال فرهنگ به صحنه مي آمدند و نمونه اي از چمران را جوانان ما لمس ميكردند... جوانان نازنين ما شهدا را فقط در حرف. در فيلم ديده اند
تاریخ:1393-6-30|18:21
قاسمی/ترکالکی
عکس های یادمان علقه به زودی
سلام حاجی
ان شاءالله عکسهای یادمان علقمه در خرمشهر را در سالروز عملیات محرم در تاریخ 1393/8/10 روی وب قرار میدم /
در حال آماده کردنشاه هستم
در تاریخ 1393/1/6 گرفتم
وب سایت شهدای شهر ترکالکی
www.sabeghoon61.ir
www.emtedad61.ir
التماس دعای خیر
یا زهرا(س)
سلام... عكساتون عاليه. به همه لحاظ
تاریخ:1393-6-30|17:59
ژنرالهاي پوسيده
سلام
http://www.farhangnews.ir/content/91043
ژنرالهاي صدام به زباله دان ميروند
سلام... ديدم. ... به مدالهاي رو سينه خيره شدم... فكر كردم.... ذلت را لمس كردم... و برايم يادآوري شد: كه فقط بايد باخدا بود ... همه قدرتهاي مادي و شيطاني رفتني هستند
ژنرالهاي بي ستاره ما كجان.... ژنرالهاي تو خالي و حيواني صدام كجان...!!!!!!!!!!!!!!! خداوند از اين واضحتر حق و باطل را نشان دهد..!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قرآن:: چه بسيارند آنها كه عبرت نميگيرند
تاریخ:1393-6-30|11:23
ملکی زاده
ان دوران و این دوران
با سلام خدمت برادر بزرگوار حماسه های دفاع مقدس وجانباز گرانقدر اقای دلبریان ان دوران چه افرادی بودند که از زن وفرزند و .... گذشتند چه کسانی که از کمبود ها وسختی ها شکایت نکردن ولی نمیدانم چه شد وچه کسانی مقصر هستند که محبت برادری راستی از بین رفته در اتوبوس به روحانیت که بر پا ایستاده توجه نمیشود کسی اگر ریش داشته باشد مسخره میشود میگن بسیجیه و یا .....برنامهای اگر در مورد جنگ باشد روی برگردانند من خودم تا چند وقت پیش جنگ را که دو گروه به طرف هم تیراندازی می کنند میدیدم شاید بیشتر جوانان ما همین برداشت را داشته باشند ولی از وقتی که کلیپ های صوتی وتصویری شما را دیدم وکتابی را که بسیا ر جالب شما را خواندم پی به اشتباهاتم بردم ببخشید خیلی حرف دلم را رک بیان کردم
سلام
البته و حتما تمام تقصيرها را نميشه گردن اون كسي انداخت كه از تاريخ دفاع مقدس روي گردان است... ما هم مقصر بوديم!!! كم نه ...!! زياد
تاریخ:1393-6-29|18:32
تلخند
سلام استاد بزرگوار به نظر شما مسیر فکری برخی چیه که اینقد تهمت میزنن وفحش میدن ومغرورن و فقط خودشون قبول دارن......اخه چطور میشه خدای بزرگی داریم که هم مهربان هم قادر مطلق،قدرت مطلق هم مهربون از ناراحتی ما دلش به رنج میاد....ولی دنیا پر از زورگویی وضعیف کشی .....راست راست هم زندگی میکنن واسه خودشون.....خوب معلومه که مغرور میشن به خودشون ....اگه بگین از اعمال ماست باورم نمیشه چون خودم دارم از این موضوع رنج میکشم ....خیلی چیزا تقصیر خود ادم نیست....لطفا دعا کنین
عليك سلام
آدم موجود عجيب غريبي ست.... اگر از خدا جدا بشه... واويلاست...هيچ موجود وحشي به گرد او نميرسه... ميشه صدام
بالاخره دنيا همين است... تاريخ بشريت رو اگه يه نگاه بندازي... از هابيل تا الان زورگويي. ظلم ادامه داشته... دنيا. محل مبارزه است. محل مسابقه است. بايد جوانمردانه بازي كني.همين
اينقدر آدما آمدن و رفتن... و بعد از اين هم ميآن و ميرن.... خودت رو درياب. با هابيلياني. يا قابيليان..!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تاریخ:1393-6-29|17:31
والفجر 9
با سلام ایا در هر عملیاتی موفقیت بدست می امد ودر جایی خواندم که بعد از والفجر 8 که ایران به پیروزی دست یافت دچار غرور شد و در کربلای 9 باعث تلفات زیاد شد و شکست خورديم. نظر شما چیست
عليك سلام... خير، ما گاهي در بعضي عملياتها به همه اهداف دست نمي يافتيم
غرور يه مسئله روحي رواني ست و البته و حتما در پيروزي و شكست دخيل است... اما فقط دليل عدم موفقيت. غرور . نيست. بلكه دلائل ديگري هم دارد كه بايد بعد از هر شكست. از آن عبرت گرفت و جبران كرد تا تكرار نشود
ضمن اينكه ما طبيعي دفاع ميكرديم...يك روز پيروزي. يك روز شكست. . بالاخره دشمن مقابل ما هم بيكار ننشسته بود
تاریخ:1393-6-29|15:32
سلام...
راهيان دانش آموزي...
استاد سلام...وقتتون بخير..خسته نباشيد...
از نيمه دوم مهر ماه اردوي راهيان دانش آموزي شروع ميشه...
اگه شهدا طلبيدن و لياقت داشتم به عنوان خادم منم در اين کاروان خواهم بود...از شما بعنوان جانباز و راوي دفاع مقدس و هم استاد صاحبنظر تقاضاي کمک دارم...
از لحاظ ارتباط با مخاطب ،بالاخص در اين اردو ک نوجوانان هستن ...
زود ارتباط برقرار ميکنم .تا بعد راهيان هم اين ارتباط هست با مشاوره،درددل،فعاليت فرهنگي و.....اما حس ميکنم کافي نيست و اون خوراکي که بايد در خود مناطق يا اردو ب خوردشون بدم و يا ذهنيتي ايجاد يا تغيير داده.بشه در ذهن اونا که محرکي باشه براشون براي ارتباط با شهدا در من نيست...هم اطلاعاتم کمه و ب نحو احسن و مانند شما جوابگو نخواهم بود...هم بقول خودتون سليقه لازمه...و تنها علاقه مند بودن کافي نيست...خود اطلاعات من پله پله داره زياد ميشه با مطالعه و برنامه ريزي...حالا اخلاص در عمل و ارادت به شهدا بماند که پايه و اساس هست....کمي ميترسم...و دلم براي بچه ها ميسوزه...هم سهل انکاري امثال من و مسئولين که همه چيز رو سرسري ميگيريم...
بشينم سر جام و به درس و مشق و دانشگاه برسم؟
در اردوهاي راهيان دانش آموزي و دانشجويي باشم و باز مرحله ب مرحله برم جلو و در زمينه هاي مختلف کسب تجربه کنم ؟اونوقت اذيت ميشم که بچه ها بهره ي کافي رو نبردن و بهتره از راوي با تجربه و دلسوز و مخلص دعوت ميکردن...هر چند که متاسفانه زياد دغدغه ندارن و پرس و جو نميکنن،مطالبه نميکنن...بايد خودت شگرد داشته باشي و ايجاد سوال بشه يا بفکر وادار کني و ذهنيتي ايجاد کني...
دعا...
سلام ... از كوتاهي و سرسري گرفتن مسئولين نگو ... كه دلم خونه .......... امان از حب جاه. امان از دنيا. امان از غفلت از مرگ
متاسفم كه توجه كافي به اين اردوها نميشود... گزارشي. همايشي. شده است............ حقير حسب وظيفه تا تهران هم پيگير شدم. به استحضار حضرات رساندم . اما كو گوش شنوا .....!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مديونند در مقابل شهدا. ملت و بيت المال
شما تمام تلاشتو بكن و برو اردو كنار زائران.... از شهدا كمك بخواه
تاریخ:1393-6-29|12:58
محمدحسین ناظری
مهارت های زندگی در سیره شهدا
اجرای برنامه جذاب و دیدنی پرده خوانی درمشهد توسط کانون فرهنگی روایت با موضوع مهارتهای زندگی در سیره شهدا یکشنبه 30شهریور بمدت 5روز فرهنگسرای خانواده ساعت 5:30بعداز ظهر
سلام... موفق باشيد... خوشحال شدم... تمام سعي خودم را ميكنم و خدمتتان ميرسم... چون آن ايام مشهد نيستم
تاریخ:1393-6-29|12:37
قاسمی / ترکالکی
یادمان شهدای نهر خین
سلام حاجی خوبی ان شاء الله
عکس های یادمان نهر خین مقتل شهدای عملیات 4 و 5
این عکس ها را در تاریخ 1393/1/6 گرفتم
http://www.sabeghoon61.ir/post/325
http://www.emtedad61.ir/post/512
در پناه حق باشید
عليك سلام
امان از دل اروند. امان از نهر خين ... با ديدن اين عكسها براي لحظاتي هوش و حواسم از اين دنيا جدا شد و با ياد شب عمليات كربلاي 4 و 5 سراسر وجودم داغ شد و خيلي حسرت خوردم بر اين عقب ماندگي از كاروان شهدا ... چگونه ميشود جبران مافات كرد...!!!!؟؟؟؟ اميدم فقط و فقط به لطف خدا و توجه ياران شهيد است. .. خدايا نااميدم مكن و مرا بوصال ياران برسان
تاریخ:1393-6-29|09:18
دوست دار شهدا
تشكر و سئوال
باسلام
ضمن تشکر فراوان... ببخشید باز هم مزاحمتون شدم !!! راستش باز هم آمدم تا سوالی خدمتتون بپرسم، اگه شما از من یه درخواستی کنید ومن بهتون هیچ جوابی ندم شما چه احساسی دارید؟
اینو الان ازتون پرسیدم چون با پیام قبلی مطمئن شدم به پیامام جواب می دید و این یعنی مخاطباتون براتون مهمند!!!! احتمالا مثل اکثریت مردم ناراحت میشید!!! درسته؟ اگه یه موقع تو زندگی به بن بست برسید چی کار می کنید؟؟ آیا ما بچه شیعه ها به کسی جز خدا و اهل نبوت هم می تونیم متوسل بشیم؟؟ یعنی کسی جز اونا رو هم داریم که درخواست کمک ازشون کنیم ؟؟ مسلما می گید نه!!!! پس چرا خدا این موقع ها جواب درخاستا رو نمی ده؟؟؟
عليك سلام
اصلا و ابدا اينجا كه تشريف ميآريد گمان نبريد مزاحميد... اينجا آب پاشو جارو ميشه برا قدوم شما ... من از راه اندازي اينجا هدفي والا مثل همان روزهاي جبهه دارم . دعا كنيد مقبول درگاه الهي گردد
صادقانه عرض ميكنم و آن اينكه. حقير قبل از هر درخواستي، اجابتش را از خدا ميخواهم. همه افراد با هر مسئوليت و قدرتي در نزد من وسيله اند. هيچي تو اين دنيا. چه رياست. چه خانه .چه مدرك . چه پول و هر چي براي من هدف نيست. وسيله است. هدف من فقط و فقط رضايت خداست و رسيدن به قرب الهي. همين
اگر درخواستم اجابت شود. خب خدا را شكر ميكنم و خوشحال ميشم.... اگر نشود ... ناراحت نميشم ... چون مسئوليتم كمتره و راحت ترم ... چون حتما مصلحتهايي بوده كه من نميدانم ... حتي از اين رضايت قلبي احساس خوبي دارم ... چون ارتباط صحيحي بين بنده و خالق هست
من اصلا و ابدا براي مسائل شخصي ناراحت نميشم. فقط از كوته فكري. بي منطقي. زورگويي و زياده خواهي بعضي حتما ناراحت ميشم كه اين را هم براي خود ضعف بزرگي ميدانم و سعي كرده . با همه مدارا كنم و صبر.
من در زندگي هيچگاه احساس بن بستي نميكنم. زندگي من مقدمه حيات اخروي من است و ادامه دارد.
فقط بايد نيت را خالص كرد . دنيا موقتي ست
جز خدا و اولياء الهي كه آنها هم واسطه بين ما و خدا هستند، كسي ديگر نيست كه بتواند مشكلي را از ما حل كند.
صاحب هستي خداوند است و لنگر زمين و آسمان اولياء خدايند
خداوند خيلي مهربان است. حتي از مادر و هر كسي ديگر مهربانتر... آيا اين را قبول داريد ..!!!؟؟؟؟؟
پس بايد اعتماد كنيد
و اما اجابت درخواستهاي ما نزد خدا به چندين صورت مورد اجابت قرار ميگيرد
1- اجابت ميشود و مشكل حل ميشود
2- در زماني ديگر و شايد سالها طول بكشد
3-اجابت آن به مصلحت ما نيست. چون علم ما نصبت به خدا خيلي خيلي اندك است و خير و شر خود را نميدانيم و خداوند نميخواهد ما خسارت ببينيم.... لذا اگر اجابت نشد. اصرار نكنيد
قصه هاي قرآني و تاريخي زيادي در اين زمينه هست كه با اصرار زياد طرف به خواسته دلش رسيده اما به صلاحش نبوده... مدتي بعد از اجابت آن درخواست نزد خدا شكوه و گلايه كه خدايا كاش هيچگاه اين رو به من نميدادي....!!!!!!!!! من خود شاهد نمونه هايي بودم
4- گاهي هم از عدم اجابت خدا بدنبال امتحان ماست
5- گاهي هم به عوض آن بلاهايي را از ما دفع ميكند
6- و گاهي هم هيچكدام از موارد بالا را منظور نميكند و در قيامت جبران ميكند... كه اين از نگاه بندگان زرنگ بهترين نوعش هست .................... و گاهي هم بخاطر گناهاني ست كه كرديم. كه اين از همه بدتر است
بالاخره در يك جمله اينكه:::: ما بايد بندگي كنيم ... و خدا هم . خداييش را ميكند... اين اگر شد ديگر هيچ شكوه اي نخواهد بود.... مثل شهدا ..... كه در سخترين شرايط . دردناكترين لحظات. بانشاط بودند. چون خدا را ناظر ميدانستند
تاریخ:1393-6-28|19:23
دوستدار شهدا
عرض تشكر و دعا در حرم عشق
با سلام
واقعا خدا قوت ، عزم راسخی لازمه برای این کارها، انشالله خدا عاقبت به خیری را نصیبتون کنه، راستش با شما در اردوی کمیته امداد در مشهد آشنا شدم ، حرفهاتون حالو هوای عجیبی داشت ، حسی که کم پیدا می شه، عجیبه توی این شهرهای ترسناک هنوزم هستن ادمایی مثل شما ..!!!!! راستش اولش فک کردم شما هم مثل بقیه دارید ادای دوستی با شهدا رو در میارید...... اما بعدش با اون حرفاتون فهمیدم اینا فقط از یه دل عاشق بر میاد....... منم عاشق شهدای گمنامم .... چون احساس می کنم اسم و خونوادشونو فدا کردن تا برن و توی جای جای ایران ... که مبادا جایی هم بدون شهید بمونه
رفتید زیارت اقا امام رضا سلام ما رو هم برسونید بگید یه بنده خدا کارش خیلی گیره
ببخشید اگه میام و درد و دل می کنم آخه به هیشکی اعتماد ندارم .خداحافظ
عليك سلام
اين اعلام رضايتها و اين تاثيرها بر قلوب پاك را بذاريد همه ببينند. هيچ مانعي نداره
اين تحول و توجه قلبي، نيست مگر به بركت اخلاص اون بچه هاي نازنيني كه فقط براي خدا با مظلوميت تمام جان دادند
و اين منت بزرگ را بر اين جامانده ي پست گذاشتند و اجازه دادند تا نامشان را بر زبان بياورم
اميدوارم اين قليل خدمات وسيله نجاتمان در قيامت شود
حتما حرم دعاگويتان هستم.... شما هم دعا كنيد. خوب بشم ... چون تا خوب نشيم. شهيد نخواهيم شد
تاریخ:1393-6-28|11:24
شعار های جنگ
با سلام
شعارهای جنگ تا چه حد در عمل تحقق یافت و ایا منظور از جنگ جنگ تا پیروزی سرنگونی حکومت صدام و تصرف خاک عراق بوده
عليك سلام
مرحله اول اهداف شعار . اعلام استراتژي ست... مرحله ي بعدي اقدامات جهت تحقق آنهاست ... كه هيچگاه نه ما و نه هيچ پيامبري و نه هيچ امامي نتوانست به تمام شعارهايي كه ميدادند جامعه عمل بپوشاند...!!!!!!! اما شعائر كه نشان دهنده و راهنماي اهداف عاليه است. براي هدايت هميشه جامعه همچون قرآن .جاودانه است
منظور از جنگ جنگ تا پيروزي. تفسير آيه قرآن بوده. وقاتلوهم حتي لاتكون فتنه
ما هيچگاه بدنبال كشور گشايي نبوديم. ما بدنبال آزادي انسانها و مبارزه با ظلم هستيم ... كه صدام مظهر ظلم به بشريت بود و با نابودي حزب بعث . مردم عراق آزاد ميشدند
در كل ،ما بدنبال انجام مأموريتي هستيم كه خدا بر دوش مسلمانان نهاده است(اجراي احكام اسلام)
تاریخ:1393-6-27|21:31
31 شهریور
با سلام چرا ما تاریخ جنگ را 31 شهریور میدانیم در صورتی که عراق ا ز ماه های قبل حملات خود شروع کرده بود
عليك سلام
زيرا قبل از 31 شهريور بطور پراكنده حملات خمپاره اي و تك هاي رزمي به بعضي از پاسگاهها و نقاط مرزي ما زده ميشد
اما در 31 شهريور آغاز رسمي و تمام عيار حمله و تجاوز ارتش بعث عراق با اعلام رسانه اي صدام در طول 1300 كيلومتر خط مرزي آغاز شد
تاریخ:1393-6-26|23:23
ملکی زاده
کارت بسیج
با سلام نظر شما در مورد کارت های بسیجی فعال که با ان معرفی به بانک تخفیف بلیط شهر بازی وووو است چیست ایا احترام بسیج را اینطوری باید نگه داشت
سلام... شديدا مخالفم ... شأن بسيجي را با اين خدمات پفكي پايين مي آورند... متاسفانه هر خدماتي تا به حال دادند. شرافتمندانه نبوده. بيشتر از خدمات. شعار دادند . به حدي كه آنها كه در جريان نيستند گمان ميبرند مملكت را بما دادند . و مغرضان هم سؤ ء استفاده و بر عليه ايثارگران. بسيجيان تبليغات مسموم كردند .......... لعنت خدا بر مافيا
تاریخ:1393-6-26|16:31
ملکی زاده
مظمون حرف
با سلام خدمت برادر بزرگوار اقای دلبریان شهدا شرمنده ایم به چه معناست ایا به معنای اینست که ماکاری که شایسته شما باشد نتوانستیم انجام بدهیم
عليك سلام
بله ديگه .... اما بايد بعد از اين اظهار تواضع . كار كنيم تا ميتوانيم از اين شرمندگي كم كرده و يا به كلي خارج شويم... شرمنده گي به قيامت نرسه
تاریخ:1393-6-26|16:17
ملکی زاده
روي مينا
با سلام . نظر شما در مورد اینکه در شکستن خط طرف خودشه میندازه روی سیم خاردار تا بقیه رد بشوند یا در اموزش مین میفته طرف میپره روی مین ایا واقعیت دارد یا در فیلم ها اینجوری بیان میکنند
عليك سلام
من متاسفم كه نتوانستيم صحنه هاي حماسي و عقلاني و عاشقانه جبهه ها را بتصوير بكشيم.... ما براي عبور از موانع كلي شناسايي ميرفتيم. برنامه ريزي داشتيم . طراحي ميكرديم.آيا مگر صدها متر عمق موانع سيم خاردار و ميدانهاي وسيع مين كه دشمن ايجاد كرده بود را ميشد با خوابيدن روي آنها !! با غلت زدن!!! با پريدن !!! پشت سر گذاشت ...!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا اگر يك نفري در گوشه اي از اين جبهه پهناور . به اضطرار يك كاري كرده ... نبايد به تمام جنگ ربط داد و بعنوان يك اصل و طرح جنگي مطرح كرد و اينگونه تصور شود كه بچه هاي ما بي برنامه بودند!! ما بر اساس عقلانيت با رعايت تمام اصول جنگي. دفاع ميكرديم............... متاسفانه به بخش عقلاني جنگ كمتر توجه شده ...... و بيشتر احساسي گفتيم و نشان داديم
تاریخ:1393-6-26|00:15
ملکی زاده
پیشنهاد
با سلام خدمت برادر بزرگوارجناب اقای دلبریان شما که با زحمات زیاد جلسه ای یا یادواره یا سخنرانی دارید ودر اخر جلسات میفرمایید اگر سوالی هست بگویید البته چون در جلسات شما بیشتر ممکن است جوانان باشند شاید اکثرشان در حضور جمع مثل خودم نتوانند سوال بپرسند میشود هرکه تمایل دارد شما بفرمایید به صورت کتبی بشود ودر وقت مناسب در وبلاگ تون پاسخ بدهید
سلام ... ممنون از پيشنهاد خوبتان ... اگر چه به اين نكته هم اشاره كرده ام ... اما متاسفانه جوانان ما كمتر پرسشگرند...!! و بيشتر سئوالات را در اذهان ذخيره ميكنند و بدنبال حل معادلات نيستند
تاریخ:1393-6-25|23:45
حرمت لباس بسيجي
سلام...
در مورد عکس اورکت در پستاتون
باید بگم
واقعا پوشیدن اورکت سپاه
لیاقت می خواهد
من یکی جرات ندارم بخرم...
اما نمی دانم چرا برخی کارگران ساختمانی لباس پلنگی را برای کار کردن انتخاب می کنن
آیا اون لباس حرمت نداره؟
عليك سلام
بايد رو مسئله "فرهنگ" در تمام زمينه ها. در تمام بخشهاي زندگي. در تمام مراسمات. كار كنيم... نه تنها در اين مسئله. بلكه در بسياري از مسائل عقبيم...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! كاش همين بي توجهي به لباس ميبود...
تاریخ:1393-6-25|12:22
جوان نگران
سلام...
حاجي ديدي بعضي وقتها بغض داري اما نميتوني گريه كني،گريه هم ميكني خالي نميشي...
اين روزها اينجوريم...
حاجي اين روزها فقط بلدم حرف بزنم يا به قول بچه ها زر بزنم اما تا عمل كردن خيلي فاصله دارم...
حاجي چند وقت پيش يكي از وبلاگها ديداري با خانواده شهيد خليلي تدارك ديده بود...
داشتم خودم رو آماده رفتن ميكردم:حسي در درونم ميگفت:
اين همه رفتي راهيان،مشهد رفتي،قم رفتي،جمكران رفتي كه چي...؟؟؟
تو اگه ميخواستي آدم بشي مي شدي،پس بتمرگ بشين سر جات ديگه...
حاجي اين روزها داغونم...
حاجي خستم خسته از خودم از خونواده از زندگي از كار از سركوفت از گذشته از حال...
ميترسم حاجي ميترسم از آينده...
چطور ميشه به آينده اميدوار بود...؟؟؟
آينده اي كه واسه من جوون جز ... چيزي نداره...
سلام............ببخشيد ها... همه اينايي كه فرموديد... وسوسه هاي شيطاني ست... اين سخنان حرف خدايي نيست..!!!!!!! شيطان ميخواد شما رو نااميد كنه .... !!!! ما بايد باور كنيم كه خداي مهرباني داريم. خداي قادر و متعالي داريم. كه ما را ميبيند. نجواهاي دل ما را ميشنود. و او صاحب ماست. همه چيز بدست اوست. . . ما فقط يك كار بيشتر نداريم و آن اينكه نيت را خالص كرده و هر جا هستيم. هر كاري بدست ماست. درست انجام دهيم............. اينگونه زانوي غم بقل گرفتن و ناليدن اصلا سيره شهدا نيست... مومن در هر حال بانشاط است. بر دنيا. بر سختي ها . بخند . و اميدوار باش به لطف خدا .................. انشالله هر چه زودتر همه ما از اين دنيا خلاص خواهيم شد ... مهم اون طرفه
تاریخ:1393-6-25|00:59
غريبي شهدا
حاجي جان سلام...
هفته دفاع مقدس نزديكه...
اما نه تبليغي،نه بپرده اي،نه بنري ...
نميدونم ...
چند روز پيش با يكي از بچه ها صحبت ميكرديم بحث مناطق عملياتي اومد..
حاجي عيد رفته بوديم راهيان...
بعضي يادمانها خيلي خلوت بودن...
مزار شهداي هويزه كه حتي يه دكه فرهنگي نداشت چه برسه به نمايشگاه....
يادمانها خيلي سوت و كور بود...
حاجي ميترسم چند سال ديگه شهدا فراموش بشن...
كه .........
هر چه دنيا نزدمون مهم و زيبا بشه. از شهدا دور ميشيم ............ وقتي ميگن:: مردم را به زور به بهشت نميبريم ...!!!!!!!!!!!!!! وقتي تو اردوهاي فرهنگي، اصلا خبري از جبهه. شهيد. تاريخ دفاع مقدس نيست..!!!! وقتي صدها كاروان در سال به مشهد مشرف ميشن ولي خبري از شهدا نيست..!!!!!!!!!!!!!!! وقتي ياد شهدا فصلي شده...!!!! و حتي ارگانهاي انقلاب. حوزه هاي علميه. سال تا سال خبري از شهيد و شهادت نيست..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وقتي رسانه ملي ما ............... چه توقعي داري جانم
تاریخ:1393-6-25|00:51
نيروها و نوجوانان گردان ياسين
با سلام جناب اقای دلبریان چه عواملی در گردان یاسین بود که با وجود سن و سال کم افراد ان حماسه خلق شد وایا درست است که افرادی که دارای سن کم بودند را اهمیت نمیدادند واصرار بر برگشت به شهرشان بوده
عليك سلام
چندين عامل بود... اما مهمترينش فضاي معنوي حاكم بر گردان. كه همه با هم مهربان بودند. همه اهل كار و تلاش بودند. همه يكدل بودند كسي بفكر زير كار در رويي نبود . حضور فرمانده اي بااخلاق. كه در هر شرايطي كنار نيروها بود بسيار بسيار تاثير داشت
در مرحله اول بله... اما وقتي بعضي از آنها اصرار ميكردند. با فرماندهان بحث ميكردند و فرمانده پي به ايمان او ميبرد و استعداد خودشان را در حين كار نشان ميدادند . مورد توجه قرار گرفته و سازماندهي ميشدند . من شخصا از اين نيروها بسيار داشتم. كه از خيلي بزرگا . بهتر كار ميكردند
ضمنا در جبهه. جسم زياد نقش نداشت. ايمان ميجنگيد
تاریخ:1393-6-24|20:07
سرداران شهید
با سلام خدمت برادر بزرگوار جناب اقای دلبریان به چه علت ما نسبت به سرداران جنگ مثل شهید همت باکری خرازی و ....بیشتر باید اهمیت داد مگر دیگر شهدا ی گران قدر ما انطور خصوصیت ها را نداشتند
عليك سلام
حقير كاملا با نظر شما موافقم..... متاسفم كه خوبيهارا . رشادتها را در اشخاص و در چند شهيد شاخص خلاصه كرده اند.... متاسفم كه بچه بسيجي هاي شهيد را بفراموشي سپرده اند.... متاسفم كه با بي سليقگي. با بزرگ نمايي . شهدا را دور از دسترس نشان دادند و دست نيافتني كردند............ متاسفم از دوستان كوته فكر و ناشي...................... شهدا از اينگونه كارها راضي نيستند... ما بايد فرهنگ جبهه را با معرفي شهيد زنده كنيم. نه فرهنگ جبهه را در شخص شهيد خلاصه............... قبول دارم بد روايت كردند
تاریخ:1393-6-24|19:40
سلام...
رابطه با جوانان
استاد سلام عليکم...
وقتتون بخير...همين اول عرض کنم خدمتتون ک بنده اهل جسارت بشما نيستم.و از شما درس ميگيرم و تشکر ميکنم بابت همه زحماتي که ميکشيد و راهنمايي هايي که ميکنيد براي جوونا...از سايت شما بالاخص بخش پرسش و پاسخ کاربران.استفاده ميکنم چون خيليها شون حرف دل منو ميزنن،و سوالات منم هست مخصوصا پرسش کاربري که اين اواخر در مورد جنگ و دفاع مقدس هست...ولي اگه بيادبي نميشه حقير خواستم نظر خودمو در مورد عکسي که در بخش موزه.دفاع مقدس با جوونايي ک قليان ب دست دارن...بگم...
رابطه شما باجوونا خوب هست،درکشون ميکنيد،دلسوزي هم داريد ولي من حس خوبي از اين عکس نگرفتم...ديشب که يکلحظه ديدم از عکس صميميت و رابطه خوب با جوونا رو درک کردم،خاکي بودن رو هم درک کردم ولي حس کردم به قليان کشيدن هم جواب مثبت داده ميشه...شايد من برداشت ناجور داشتم...
البته منظور منم اين نيست که با توپ و تشر با چنين قشري برخورد بشه يا اهانتي ب شخصيتي بکنم...چون خودم کلي نقص دارم...
حقير هم با محجبه هم دوستم با بدحجاب هم رابطه.صميمي دارم ...ولي عذر ميخوام ببخشيدفکر نميکنم اگه لوازم آرايشي ب دست بگيرم و عکس بگيرم تبليغ سوء نشه...واين ب معناي پس زدن و بياحترامي و زير سوال بردن جووناي ک به ظاهرشون اهميت نميدن و سعي در پوشش مناسب ندارن نيست...
همين يک ماه پيش اعتراضي صورت گرفت در شهرمون در مورد قهوه خانه ها و خطاهايي ک اونجا صورت ميگيره...يکيش قليان و بلاها ي ريز و درشتي که که از اين طريق دامنمون رو ميگيره...عفو کنيد...دعا...
سلام... ممنون كه راحت و صادقانه نظرتونو داديد و انتقاد فرموديد..........اتفاقا بخاطر همان كه قليان دستشان بود، نزديكشان شدم، ما بايد مخاطب خود را هر طور هست بپذيريم ... براي ترك دادن يه نفر بايد بريم كنارش و دستشو بگيريم ....موضوع تبليغ قليان نيست. موضوع اصلاح است
يه فرد متخلف. يه معتاد كه ترك كرده وقتي ميآرنش تو يه برنامه تلويزيوني و خاطرات زندگيشو ميگه، آيا اين تبليغ اعتياده...!!!؟؟؟؟؟؟؟ يا نشان دادن اراده انسانها ....!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ منظورم اين بوده كه همين جوان قليان بدست را ، ميتوان قرآن بدست كرد
تاریخ:1393-6-24|16:25
شناخت در خواستگاري
سلام در خواستگاري چگونه خانوم رو بشناسم که مذهبي و محجبه هست يا نيست.تشکر
عليك سلام
محجوب بودن. با حجاب داشتن فرق ميكند. حجاب پوسته است و نجابت مغز ....هر دو هم لازم است. جلوتر از خانواده اش نه در اظهار نظر و نه به لحاظ موقعيت فيزيكي نباشد.... درخواستهايش بر معيار دين باشد.... بيش از حد متعارف در انظار حاضر نشود ... هر وقت لازم شد. لازم بود و ازش خواستن اظهار نظر كند.... احترام به ميهمانان. به مخاطبان. به پدر و مادرش. ... اينها همه نشانه نجابت است..... ضمن اينكه قديمي ها ضرب المثل جالبي گفتند ::: بي پير مرو به زندگاني ..........
تاریخ:1393-6-24|14:29
با سلام وخسته نباشيد.أقاي دلبريان چطور ميشه پي برد خانمي مذهبي هست؟با خداست.محجبه هست.مگه باحرفش ميشه فهميد.تشکر
عليك سلام
بايد تجربه. علم. ذكاوت داشت تا فهميد ... با حرف تا اندازه اي ميتوان فهميد ... بالاخره همانطور كه در شناخت اجناس و كالاهاي اقتصادي از متخصص كمك ميگيريم. در شناختن اشخاص هم بايد به كاردانش مراجعه كرد . انسان شناسي كار آساني نيست
تاریخ:1393-6-23|21:09
ملکی زاده
31 شهریور
با سلام خدمت اقای دلبریان متاسفانه هر سال در مشهد نمایشگاه دفاع مقدس کم رنگ تر می شود ولی شهرستان ها کمی بهتر است ایا امسال شما برنامه ای دارید لطفا اطلاع رسانی کنید
عليك سلام
متاسفانه بله. هر روز كم رنگ تر ميشود... فعلا برنامه خاصي ندارم
تاریخ:1393-6-23|20:31
ملکی زاده
صبر در برابر مشکلات
با سلام خدمت برادر بزرگوار جناب اقای دلبریان در زمان جنگ شما خیلی سختی ها را تحمل کردید وچه نیروهای مخلص وبی ادعایی جلوی چشم شما به شهادت رسیدند دوران حاضر هم شاهد یکسری ناملایمات و کسانی که در مورد جنگ بی اهمیت هستند نظر شخصی شما به این افراد چیست/
عليك سلام
ما براي خدا جبهه رفتيم... همون زمان هم به رزمندگان بي مهري ميشد... اگر چه موجب دلخوري ما ميشد... اما هيچگاه مانع جبهه رفتن ما نشد
حتما در فراغ ياران شهيد ميسوزيم نه بخاطر شهادتشان. بلكه بخاطر خالي ماندن جايشان ... متاسفانه جاي شهدا پر نشد
در مورد افراد غافل هم اگر ناراحت ميشويم نه به خاطر عدم احترام به ماست. بلكه به ناداني و جهل آنها كه آخرتشان را از دست ميدهند غصه ميخوريم
تاریخ:1393-6-23|16:08
ملکی زاده
دليل عدم موفقيت ما در جنگ؟
با سلام خدمت برادر عزیز وجانباز 8 سال دفاع مقدس ایا درست است بگوییم ایران در اواخر جنگ به علت استفاده دشمن از سلاح شیمیایی وکمبود نیرو قادر به پیروزی در جنگ نبود واوایل جنگ گفتند جنگ جنگ تا پیروزی واوخر جنگ گفتند تا یک پیروزی
عليك سلام
نه. شيميايي يك عامل بود........... ضمن اينكه ما در جنگ شكست نخورديم. دشمن شكست خورد. چون او آمده بود كه خوزستان را بگيرد. تا تهران پيش بيايد. .!!! اما نتوانست ... اما ما در جنگ به كف خواسته خود رسيديم. نه به سقف خواسته هاي خود...!!! ما در جنگ به اهداف مورد نظر نرسيديم. . . مهمترين عامل عدم موفقيت ما اولا بعضي سياسيون و دولتمردان كه مثل امام فكر نميكردند بود. جنگ را مسئله اصلي كشور نميدانستند. دوما آنهايي كه بهر دليل به جبهه نرفتند.... عوامل ديگر تحت اشعاع است
تاریخ:1393-6-22|15:20
موسوی
مقايسه با چمران
راستی در پاسخ به حقیر اسم از بزرگان آوردید
اشک ما را در نیاورید آقا
بر حال خود میگریم
ما را با چه قیاسی دعوت کردید که مثل چمرانها باشیم؟
چمران کجا ما کجا ؟
بار گناه ما فراوانتر از این حرفهاست که بشود با چنین اشخاصی تاسی کنیم
چمران کجا و ما کجا؟
در این بئس المسیری که هستیم اصلا جای فکر کردن به چمران هم نیست چه به آنکه مثل چمران باشیم
غوغای عشق در دل چمران کجا و سوسوی این ریاکاری در دل سیاه ما کجا
ما کجا چمران ها کجا؟
اشک ما را در آوردید با این قیاس حاجی جان
ادا اطوار مضحک و شلنگ تخته انداختن ها ما کجا و آن عظمت پولادین اراده کجا؟
این گام های لرزان کجا و آن قدم های استوار زمین لرزان کجا؟
در میان هیاهوی نعره های حق طلبانه و فریادهای دادخواهانه ی چمرانها صای ما به مانند وز وز مگسی هم نیست
اشک ما را در آوردید حاجی جان
دلمان گرفت از این قیاس حاجی
بگذار در این غصه بمیریم که ما از آنچه چمرانها بودیم هیچ نداریم
ما طرح مضحکی هستیم در برابر نقش و نگار سینه ی مشروح چمران ها بر عرصه ی هستی
ما در برابر چنان کوه های پولادینی به مانند مترسکی هستیم بر شالیزار ، بی جان و ناتوان.
چقدر احساس دلتنگی میکنم به کسی که هیچ گاه ندیدمش.
دلم میخواست چمران را میدیدم
سلام
مهم اين است كه راه چمران را ميرويد
تاریخ:1393-6-22|09:40
موسوی
سلام
توصیه های شما را به کار خواهم بست
چشم
دعا کنید
من میدانم که به هرکسی اجازه نمیدهند وارد حریم این کار بشود
دعا کنید لیاقت داشته باشیم
--------------------------
تاریخ:1393-6-22|09:25
انصار
رهبری
سلام بزرگوار
بس که عادت کرده ام بر قامت ایستاده ات
روی تختی و همین عکس تو ما را میکشد ....
وبلاگ نور هدی / مشهد مقدس
سلامتی رهبر انقلاب،صلوات

noorehoda.blogfa.com
یا علی
عليك سلام... خداوند را به حق خوبان درگاهش قسم ميدهيم. رهبر و مقتدايمان را تا ظهور حجتش. حتي كنار حجتش. مهدي موعود حفظ فرمايد
همه بايد قدر اين نعمت عظما را بدانيم. اگر چه انقلاب. اسلام. به شخص بسته نيست. اما با اين شرايط بهم ريخته دنيا . و جهان اسلام. كه در تاريخ سابقه نداشته ..... كار خيلي سخت ميشود ....... زبانم لال نميشه فكرشو كرد كه اگه ....................... كشور چي ميشه
تاریخ:1393-6-21|22:58
موسوی
كار فرهنگي
سلام.
بعد از یک سال تلاش امشب اولین جلسه بود
با 10 تا پسربچه شروع کردیم بعد 6 تا دخترم اضافه شدن.
شیطونی پسرها شدید
محله ی خاصی هست اینجا بچه هاش ابدا لوکس نیستن
اینا هم نامردی نکردن جلسه اول کل برنامه ی بچه ها را دادن به ما
حالا بحث هم یه چیز ناشناخته ی عجیب که هیچکی سر در نمیاره
میخوام به بچه ها بگیم استراتژیست بشین!!!!!!!!!!!
قبلش میدونستم سخت میشه چون جلسات اول کلاسها را نباید میدادن برای این مبحث ناشناخته
خلاصه اندازه یک ماه کار خسته شدم
همین چندتا بچه حمع کردنش پدرم را در آورد
ولی عالی بود
بالاخره خدا اجازه داد ما در این زمینه کار کنیم
میدونی حاجی به هر کسی اجازه نمیدن بیاد تو هر کاری
حالا دیگه لطف خدا چطور شامل حال من شد نمیدونم.
با مسوولین بخش کودکان تماس گرفتم گفتم به استاد عباسی سلام برسونین بگین موسوی گفت شما را تنها نخواهم گذاشت
دعای شما هم در این بی اثر نبوده حاجی جان
ان شاالله به زودی کار را گسترش میدیم
صحبتش هست برای بزرگسالان هم برنامه بریم
جشنواره عمارم که خودم هستم
قبلا هم گفتم دو تا مشکل شخصی دارم که محدودم میکنن وگرنه بال پروازم تند و تیزه
دعا کن حاجی جان
یا علی
سلام رزمنده ي مظلوم و تنهاي جبهه ي خلوت فرهنگي... همچو چمران بدون تانك و توپ . بدون حمايت سياسيون. با طعنه ها و تمسخرهاي بني صدري بايست و از سرزمين فكري جوانان اين مملكت دفاع كن ... آنها را آموزش بده.... به ميدان ببر ... تا رزم را بياموزند.... تا تسليم نشوند.... تا پشت خاكريز اعتقاداتشان بايستند ............... قصه هاي جبهه. با تلفيقي از آيات قرآن. با گريزي به سيره ائمه و با بيان بزرگان معاصر اين مرز و بوم فوق العاده جواب ميدهد ..................... هر بحثي را فقط با زبان مخاطب بايد گفت .................... اجازه بده يه زماني را اختصاص بده تا اونا هم نظراتشونو بدن. خيلي لازمه ... دادن جوايز... حاكم كردن فضاي نشاط بر جلسه براي اين قشر واجبه ... والا پس ميزنند .... زمان جلسه هم خيلي كوتاه باشه .... تا تشنه بمانند .................... بالاخره يه طوري باشه كه با رعايت اصول... خوششون بياد. همين
تاریخ:1393-6-20|23:26
ملکی زاده
موزه دفاع مقدس
با سلام خدمت برادر عزیزم وجانباز گرامی 8 سال دفاع مقدس ساخت موزه جنگ بالاخره کجا به تصویب رسیده درمشهد
عليك سلام
ميفرمايند::: شوراي شهر مشهد. لطف كردند. زميني را براي اين منظور بعد از گذشت بيش از دو دهه اختصاص داده اند. اما هنوز نه به دار است و نه به كار
تاریخ:1393-6-20|22:20
ملکی زاده
تشکر و قدر دانی
با سلام خدمت برادر عزیز و سرافراز سالهای سخت دفاع مقدس
با سپاس از جواب شما در تریبون ازاد و آشنایی ما نسل جوان با ایثار وفداکاری آن دوران، من برنامه های زیادی در مورد جنگ دیده ام، ولی هیچ کدام کاملتر و تاثیر گذار تر از سایت شما نبوده و به قول حرف شما ما در جنگ فقط پشت خاکریز را دیده ایم !!!!!!!!!!!!!! ولی هیچ گاه از یک جانباز ی که برای این مرز و بوم دست و پا چشم خود را داده از هدف و انگیزهاش نمیپرسیم!!!!!!!!!!! واقعا این جنگ مظلوم است
سلام
اگر جبهه و جنگ را همانطور كه بود ... معرفي ميكردن... نشان ميدادن .... روايت ميكردن .... و عرضه ي انتقال آن فرهنگ پشت خاكريز را ميداشتند!!!!!!! بسياري از رزمندگان جبهه، بعد جنگ ، بزمنده نميشدن ... پي دنيا نميرفتن ... امروز بسياري از مشكلات را در عرصه هاي اجتماعي. اقتصادي. اخلاقي. سياسي نداشتيم.... كاملا علمي. عقلي . عرض ميكنم كه:: ما بخش زيادي از سرمايه هايي كه با خون جوانان خود بدست آورديم. خيلي هايش را هدر داديم.... اگر بجنبيم. اگر بيدار شويم. ميشود آب رفته از جوي را برگرداند. اما بسختي زياد
تاریخ:1393-6-20|22:10
منم دیگه...
سلام حاجی!
خوبی؟
مدتهاست این طرفا نیومدم.حاجی به بچه هات بگو برام دعا کنن.شما که زیر سایه امام رضایی،شما برام دعا کن.از امام رضا بخواین جوابمو بده
حاجی!دنیا بازی های بدی داره.خیلی بد.گاهی تاوان این بازی های عجیب و غریبش ، زخمی شدن روح ما میشه.عجب زخم های کاری میزنی این نامرد.
التماس دعای زیاد از همگی...
عليك سلام
اگه دستمون تو دست خدا باشه... دنيا كه نه. كلفتر از اون هم كه باشه .ماست نمتونه بخوره.... ولي امان از اون وقتي كه پي بيگانه ميرويم... از هوا و هوسها پيروي ميكنيم...البته كه زخمهاي كاري ميزنه... ما بايد از تاريخ. از آدماي تاريخ. از سرنوشت اطرافيان عبرت بگيريم. آنها كه راه تقوا پيشه كردند . بكجا رسيدن. و آنها كه پي هوسها و شيطان رفتن. عاقبتشان چه شد...!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تاریخ:1393-6-20|15:52
مشتاق روايت فابريك
حاجي جا خدا گواهه روز و شبي نيست به سايت شما سرنزنم....
يه شب كه نميام فكر ميكنم چيزي گم كردم...
حاجي عزيزي به مولا...
سلام... ممنون ميشم اگه ايرادات. اشكالات رو بفرماييد
تاریخ:1393-6-20|02:24
آخوند ها هميشه جوانند
سلام
همه ادما وقتی پیر میشن از کار میفتن..!!! جز آخوندا ... ماشااله هر جی پیرتر میشن ارج و قربشون بالاتر میره، میشن لوستر جامعه اسلامی....
عليك سلام
اگر يه حرف حساب تو عمرت زده باشي همينه... كاملا درسته ... اگر چه شامل حال همه ي آخوندها هم نميشه .... اوناييشون كه با دين زندگي ميكنند اينجورين
حالا فكر ميكنيد دليلش چيه...!!؟؟
چون به علوم الهي. آيات قرآني. كلام خدا بيشتر از بقيه مانوس هستن
چون ميدانند امورات دنيا دست خداست و اونا فقط وسيله اند... اونا مكلف به انجام وظيفه ميدانند خود را ... لذا جوش و غصه الكي نميخورن.... حرص نميزنن... خب معلومه آخوند كه نه هر كسي ديگه اي هم كه باشه و راه خدا رو بره... جهان بيني الهي داشته باشه... حتما به آرامش ميرسه ... چون ريشه همه بيماريهاي جسمي. امراض روحي ست
ضمن اينكه ،طول عمر. شادابي و سرحالي، ماندگاري روحيه جواني در پيري ، فقط مختص آخوندها نيست بسياري از غير آخوندها هم چون مؤمن به خدايند، تا لحظه آخر هم سالمند. هم قابل احترام و هم لوستر جامعه اسلامي و هم الگوي بقيه
تو براي راه حق به اندازه يه شمع بسوز ... خدا تو را در جامعه به اندازه يه لوستر نشونت ميده
اما چه فاييده ، شمع كه نميشويم . گاهي شمع ها رو هم خاموش ميكنيم و پا رو حق ميذاريم .
تاریخ:1393-6-19|23:46
امیرمحمدنظرزاده
سلام حاجی جون...جز شرمندگی حرفی ندارم اما اون بنده خدا از طرف خانواده محدودیت هایی داره که باعث شده نتونیم باهم بیایم مشهد اما شما دعاکن ان شا الله هرجور شده مخشونو میزنم میارمش!!!اگه همین یه کار روهم نکنم چه فایده؟مخلصم.
ببينيم و تعريف كنيم
تاریخ:1393-6-19|14:38
يه جوياي جواب واسه سوالاش
عاشورا. مداحان
عاشورا...ساده زندگي كردن رهبر..كمك به فلسطين و ...
حاجي سلام...
فكر كنم از سوالم ناراحت شدين...
قبلش گفته بودم عذر خواهي ميكنم بابت سوالم...
حاجي به خدا قصد نداشتم ناراحتتون كنم...
اما قبول داشته باشيد توو بعضي موارد دارن افراط و تفريط ميكنن...
ما رفتيم يه مجلس كه برا شهادت امام جواد گرفته شده بود...جلسه يكساعت و نيم بود...دقيق حاضرم قسم بخورم يكساعت بحث رو برده به مصيبت هاي عاشورا...
بابا مداح عزيز بيا از امام جواد هم بگو... بيا از مصيبتهايي كه به ايشون روا داشتن حرف بزن...
حاجي اين سوالارو از يكي پرسيدم انگ كافر و غير مسلمون و نميدونم هزار انگ ديگه بهم چسبوندن..
جداً توو مملكت ما نه ميشه سوال پرسيد و نه ميشه انتقاد كرد...
تا مياي حرفي ميزني يا انگ سياسي بهت ميچسبونن،يا تهمت و افترا بهت ميزنن،و ..و نميدونم هزار انگ ديگه بهم چسبوندن..بي ادب قرارمون دادن يا بي سواد و ...
به خدا من هم مسلمونم...شيعه دوازده امامي هستم...
امروز سر كار بحث اومد رو عمل رهبر عزيزمون...
چرا بايد يه جوون ايراني بگه كه اين از سياستشونه كه رهبر ميره يه بيمارستان دولتي عمل كنه..
يا چند وقت پيش بحث اومد رو اين عكس
http://yade-ma.blogfa.com/post/229/%DA%A9%D9%81%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1
عكسي كه از رهبر توو يكي از سخنرانيهاشون گرفته بودن كه دمپايي آقا پاره بود...
اون موقع هم همين حرف رو ميزدن كه اين از سياستشونه...
وگرنه رهبر،شخص اول مملكت نميتونه يه دمپايي واسه خودش بگيره...؟؟؟
حاجي نميدونستم جوابشونو چي بدم...
حيف..حيف اطلاعاتم در سطح پايينيه ...و گرنه...
سوال ديگم اينه:البته سوال خيلي از دووروبريهامه...
چرا كشور ما به فلسطين،سوريه وعراق،لبنان كمك ميكنه...؟؟؟
مگه اونا زمان جنگ اومدن به ما كمك كنن...؟؟؟
خوبه همين عراق بهترين جووناي اين مملكت رو به شهادت رسوند...8 سال تمام با اين كشور در حال جنگ بوديم..
دليل اصلي كمك ما به اين كشورها چيه...؟؟؟
يا چرا بايد به كشورهاي ديگه گازبديم در حالي كه بعضي از روستاهاي كشور خودمون از نعمت گاز محروم هستن...؟؟؟
سلام... نه عزيزم اصلا ناراحت نشدم شايد چون قاطعانه جواب ميدم كاربران اينگونه برداشت ميكنند . مطمئن باشيد من از سئوال كردن. ولو هر سئوالي باشه . ناراحت نميشم . فقط زماني ناراحت ميشم كه طرف بدون دليل . بدون سند رو يه حرف غير منطقي پافشاري كرده و حقي را ضايع نمايد
من كه بخشي از حرفاي شما رو پذيرفتم
از بعضي مداحان نگو..!! كه دلم خونه
از بعضي بظاهر مذهبي مسلكهاي تندرو و كوته فكر، كه زود تهمت و برچسب ميزنن هم نگو، كه پدرمونو در آوردن
من كه گفتم:: بلد نبوديم جنگ نرمي كه بسياري از امامان ما در آن راه بشهادت رسيدن. تبيين كنيم
من كه گفتم:: در جنگ نرم ما بي تفاوتيم ولي در جنگ سخت متحد ميشويم
من كه گفتم:: جامعه اسلامي. امت اسلام در شناخت اسلام... در شناخت مواضع دشمن... خيلي ضعف داره
انشالله با اين حركتهاي انقلابي و محوريت ايران جهان اسلام متحد خواهند شد. ما بحمدالله رو به پيشرفت هستيم
و اما ساده زيستن رهبر
دمش گرم كه همون سياست ساده زيستن رو داره... خب بقيه هم ياد بگيرن و رو سياست ساده زيست بشن...!!!!
رو سياست، مملكت رو برا يه ميز بهم نريزن
رو سياست، به مردم خدمت كنند...!!! پا شن برن سوسنگرد با چمران از مملكت دفاع كنند...!!! برن خط مقدم تو خرمشهر كنار سربازان ...!!! برن بم از زلزله زده هاي بم سرزده سركشي كنند..!!!
رو سياست ، سالها برن زندان. تبعيد و با رژيم شاه مبارزه كنند...!!!! رو سياست ، با همه جناحها ولو مخالف دوست باشند..!!!! رو سياست ، برا خود و فرزندانشون امتياز ويژه قائل نباشن...!!!!!! و رو سياست، يك عمر دين دار باشند و مبارز
من متاسفم براي هموطنان غافلي كه تحت تاثير ياوه گوييهاي غرب كه از پيشرفت كشور ما و قدرت ايران و مديريت رهبرمون بستوه آمده اند .قرار ميگيرند
و اما كمك به فلسطين
اولا ما برابر دستور اسلام بايد كمك كنيم... آيا ما مسلمان نيستيم!!؟؟ مردم دنيا از هر ادياني. با هر عقيده اي . فقط رو حساب انسانيت .دارن كمك ميكنند ... ما كه ادعاي مسلماني داريم، بي تفاوت باشيم....!!!؟؟؟
دوما فلسطين. لبنان. عراق. افغانستان. پاكستان. خط مقدم جبهه ي ماست... اگه اونا زمين بخورن. . دشمن ميرسه پشت مرزهاي ما ... آنگاه ما بايد مستقيما وارد جنگ بشيم...!!! حالا كدومش بهتره ..!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما هشت سال با مردم عراق نميجنگيديم... بلكه با ارتش بعث و صدام كه نماينده ي تمام گردن كلفتهاي دنيا در راس آمريكا بود. ميجنگيديم ...!!!!!!!!!!!!!! بسياري از مردم عراق طرفدار ايران و اسلامند
تاریخ:1393-6-19|02:10
نامه ای محرمانه
http://www.parsunit.com/img/share/post/139306/696766.jpg
شهدا : به خدا قسم قرارمون اين نبود
--------------------------
تاریخ:1393-6-18|20:29
امیرمحمدنظرزاده
سلام حاجی جون خوبی؟بالاخره جواب کنکور اومد و به لطف خدا میکروبیولوژی دانشگاه شهید بهشتی تهران قبول شدم.انشاا الله که صلاحم در همین رشته باشه.حالا که دارم دانشجومیشم وارد فضای دانشجویی میشم مشتاق نصیحت های شمام وهمچنین لطفا راهنماییم کنید که چه جور در دانشگاه رفتار کنم....دوستان برای شکرانه سلامتی آرامش امت اسلام یه صلوات به روح چهارده معصوم هدیه کنیم.اللهم صلی علی محمد و آل محمدوعجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین من الجن و الانس من الاولین والآخرین
عليك سلام.... شما قرار شد با اون دوستتون تشريف بياوريد سنگر ..... كه نياورديد
تاریخ:1393-6-18|18:49
سلام
پاسخ شما را الان خوندم
چشم
عليك سلام.... اولا شما..!؟؟؟ دوما كدوم پاسخ ...!!؟؟؟؟؟؟؟ اينجا همش پاسخگويي ست
تاریخ:1393-6-18|16:40
موسوي
جوانان. پيره مردان
موسوی هستم
سلام
درباره ی مافیا درست میگین منم حاضرم هرجا گفتین جواب بدم
اما الان فهمیدم که چطور شد این دوستان قبول کردن کلاسهای بنده را برگزار کنن
چون اعضای شورای فرهنگی ظاهرا همه از بچه طلبه های جوان بودند
نکته ش تو اینه
من فکر کردم باز چندتا از این پیرمردهای محترم البته ، هستند
برای همین فکر نمیکردم قبول کنن
یا علی
امان از پيره مردهاي محترم....!!!!!!!!!!!!!!!!!! امان از ريش سفيدان خود برتر بين....!!!!! امان از اين قشري كه علي را خانه نشين. و حسين را در كربلا همراهي كه نكردند!!!! هشت سال جنگ ، نشستن و هي ايراد گرفتند. كه امام حسين نبايد به كربلا ميرفت..!!!! علي زمان نبايد با اسرايئل . با ظلم پنجه در پنجه كند ........ امان از وقتي عشق دنيا تو دلت ريشه مي دواند
تاریخ:1393-6-18|16:39
حسن زاده
دعوت
سلام
مسخواستم بدانم شما برای هفته دفاعزمقدس وقت دارین تادعوتتان کنیم..
موفق باشید
یاعلی
عليك سلام
ضمن تشكر از توجهتان... حقير عازم ماموريت هستم و فرصت ندارم. انشالله در موقعيتهاي بعدي در خدمتم
تاریخ:1393-6-18|16:05
سریال معراجی ها
سلام حاجی خوبی :
نظرت درباره سریال جدید معراجی ها چیه ؟
این سریال 30 قسمتی قراره از روز شنبه 22 شهریور ساعت 22:15 از شبکه یک پخش بشه !
مدت زمان هر قسمت : 50 دقیقه
موضوع: طنز، اجتماعی
تاریخ انتشار: شهریور 1393
کارگردان: مسعود ده نمکی
خلاصه داستان:
تصمیم گرفته شده که تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یک دانشگاه‌ دفن شوند اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی، آشوب و جنجال در آن دانشگاه برپا می‌کنند. همین جریان آغاز داستانی می شود که این دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته و جالب می‌شوند.
بازیگران:
محمدرضا شریفی‌نیا، رضارویگری، حمید لولایی، دانیال عبادی، بهاره افشاری، مهران رجبی،علی صادقی، غلامحسین لطفی، نیما شاهرخ شاهی، کامران تفتی، سیدجواد هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، کاوه خداشناس، امیر نوری و …
اگر چه كامل و دقيق نديدم . اما همون بخشهايي كه ديدم. اصلا قبول ندارم. خيلي ضعف كه چه عرض كنم. نقص داره. و احتمال ميدم براي خراب كردن فرهنگ جبهه تو اين فيلمها دستي در كاره .......... ضمن اينكه وقتي دوستان ما نميرن فيلم درست و حسابي بسازن. نتيجه ميشه اين .......... در كل يك مافيا در فرهنگ ما دست داره كه نميذاره مردم خط و ربطها رو. جريانها رو . بشناسه... حاضرم در هر مناظره و در هر رسانه اينو طرح كنم و جواب بدم....... براي رسانه ملي شديدا متاسفم و نگران
تاریخ:1393-6-18|11:57
يه پرسشگر
عاشورا و ...
يه جوياي جواب واسه سوالاش...
حاجي سلام...
نميدونم چي بگم...
هر چند وقت يكبار دچار يه سري تفكرات و استرسهايي ميشم كه باعث ناراحت همه ميشم...
چه كنم...
داغون....
هر روز بدتر از ديروز...
خير سرمون توو اين وضعيت بايد به فكر آينده باشم اما...
حاجي با پرسيدن اين سوال ها به خدا نه كافرم و نه اين سوالات منبع اونور آبي داره و نه اهل گروه داعشم و نه اهل حزب و گوهي و نه وهابيم...
حاجي دو سوال دارم البته شايد بد برداشت بشه از سوالات من،
به هر حال ميپرسم قصد جسارت و خداي نكردن كوچك كردن مساله رو ندارم...
يك:شما ميگيد هر كاري انجام ميديد واسه خدا باشه،آقا ما هر كاري بخوايم واسه خدا انجام بديم بعضي افراد فكر ميكنن ما نوكرشونيم...
مثال ميزنم..بارها سر كار به كمك دوستان رفتم..نه انتظاري از طرف داشته و دارم و نه ميخوام واسم جبران كنه...با اينكه اصلاً كار ايشون هيچ ربطي به ما نداشته..اما ما واسه خدا گواهه نه قصد بزرگ كردن خود رو دارم نه چيز ديگه اما واسه رضاي خدا رفتيم كمكش...دو سه بار رفتيم...اما بعضيا اينقدر پررو ميشن كه فكر ميكنن نوكرشونيم...
ميگه فلاني...زودتر انجام بده،چقدر لفتش ميدي...و از اين حرفا...خلاصه كاري ميكنن كه به گوه خوردن ميفتيم كه چرا رفتيم كمكش...
دو:نميدونم بپرسم يا نه
دوستان به اون خدايي كه ميپرستين قصدي ندارم و قبل از پرسيدن از همه عذر خواهي ميكنم...
حاجي شكي در اين نيست كه عاشورا بزرگترين عزاداري ما شيعيان به حساب مياد و ما هر چه داريم به گفته امام خميني به بركت عاشورا و محرم است...
حاجي درسته يا نه؟؟؟
عاشورا رو در اينجا كنار ميزاريم
چرا هر جا نوحه خونده ميشه،عزاداري واسه اماماي ديگه و ديگر معصومين گرفته ميشه حرف عاشورا و وقايع عاشورا به ميون مياد...؟؟/
مثال ميزنم:چند وقت پيش شهادت يكي از معصومين رفتيم مسجد...به جاي اينكه در مورد اون معصوم مداحي كنه بحث رفت سر عاشورا...
مثالي ديگه:سفر آخري كه به مشهد داشتيم مداحمون در مورد امام رضا مداحي ميكرد...به جاي اشك و گريه همه خنده ميكرديم...
حرف رو كشوند به عاشوراو ...گريه بود و گريه....
من خودم رو عرض ميكنم عاشورا رو با گريه ميشناسم...
مگه حضرت زينب نميگه من جز زيبايي چيزي در عاشورا نديدم...
چرا نميان زيباييهاي عاشورا رو بگن..؟؟؟
مگه زيباييهاي عاشورا بكش يكش بوده...؟؟؟
حتماً بايد حرف از عاشورا و تاسوعا بياد كه مردم گريه كنن...؟؟؟
جوونا هم بعضيهاشون جنبه ندارن و در چنين وضعي چنان بر سر و سينه خودشون ميزنن...
حاجي دوباره دارم ميگم به خداي احد و واحد قصدي نداشتم اما واسم سوال شده...
تمام روايتگريهاي شمارو هم گوش كردم امان نميتونم بااين مساله كنار بيام...
مثلاً شب شهادت امام جواد كه بايد مصيبتها و شكنجه هايي كه بر ايشون شده رو بيان بگن حرف رو ميكشونن به عاشورا...
آيا اين درسته.....؟؟؟
دوستان،همراهان و خوانندگان عزيز منم مثل شما انسانم و عاشورا و مصيبتهاي امام حسين رو درك ميكنم و خدا گواهه قصد جسارت و كوچيك كردن عاشورا رو نداشته وندارم
...باز هم حاجي عزيز عذرخواهي بابت سوالم
سلام
ببخشيد جسارت نشه. اما چون سئوال كرديد بايد پاسخ صحيح داده شود
تمام استرسها عدم آرامش ها. ريشه در جهان بيني ما و ايمان ما . دارد
اتفاقا چند لحظه قبل در همين مورد صحبتي با دوستان داشتم و گفتم:: ارتش بعث عراق به ايران حمله كرد. اما امام استرس نگرفت و با آرامش دستورات لازم را داد... اما من اگر ماشينم پنچر بشه... زمين و زمان را بهم ميريزم... براستي فرق من با امام در چيست؟؟؟؟ تفاوت جز در سطح ايمان و باور داشتن وعده هاي خدا نيست
البته در كنار اخلاص. كار براي خدا ، يه چيزاي ديگه هم از جمله سليقه. ابتكار عمل. روانشناسي و.... لازمه .... حتما اگر كمك ما . به جا . به موقع . به اندازه . درست . با رعايت ظرافتهاي خودش نباشه . حتما برداشتهايي افراد خواهند داشت
ضمن اينكه نبايد نظر افراد برايمان مهم باشد
قبول دارم كه براي امام حسين عليه السلام يكماه عزاداريم ولي براي امام معصوم ديگري يك پرچم مشكي هم سر در مغازه نميزنيم متاسفم براي جامعه اسلامي كه در جنگ سخت. در صحنه نبرد فيزيكي حضور چشم گيري داريم. اما در ميدان جنگ فرهنگي. خوابيم.... فقط مظلوميت امام حسين را در كربلا ميبينيم ..!! آنهم ناقص.... اما سيره امام صادق و امام باقر را بي خبريم
امت اسلام هميشه در جنگ نرم باختند. ريشه كربلا هم جنگ نرم بود. ريشه شكست احد هم جنگ نرم بود.... ما نسبت به دشمن محسوس موضع ميگيريم. ولي حركت فكري. فرهنگي دشمن را متوجه نميشويم. لذا دشمن هميشه قبل از حركت رزمي. در جبهه فرهنگي جلو ميآد تا به راحتي در جنگ سخت پيروز شود
تا زماني كه جامعه اسلامي. به لحاظ فرهنگي. بصيرتي. فكري. تجهيز نشود. وضع كشورهاي اسلامي همين است و سيطره مستقيم و غير مستقيم دشمن ادامه دارد
و اما چرا در همه روضه ها آخر به كربلا وصل ميشه. اين را خود امامان معصوم فرمودند. پيامبر اسلام فرمودند. كه هيچ مظلوميتي بالاتر از كربلا نيست
تاریخ:1393-6-18|02:07
موسوي
باغچه اصفهان
سلام
موسوی هستم
کلاس ها تایید شد
از همین 5 شنبه شروع میکنیم
دعا کنید مشکلات شخصیم مرتفع بشه تا موارد دیگه را که برای زنان و خانواده و غیره هست را پیگیری کنم
یادتونه از کی با شما صحبت کردم؟
فکر کنم یک سال شده
بالاخره داره به یه جایی میرسه
آقا اسمش کلاس بچه هاس
خدا میدونه که چه مطالبی بیان خواهد شد در دل این داستانها و انیمیشن ها
تا به بار نشستن این بچه ها براشون برنامه ی آماده دارم.
محتاج دعا هستم
از دوستانی که اظهار لطف میکنن تشکر میکنم
ان شاالله که انصاف داشته باشیم
یا علی
سلام... براي خدا. با توكل بر او. با استمداد از نيروي عقل و مشورت برو جلو ... كه عمرمون رفت
تاریخ:1393-6-17|23:23
ملکی زاده
با سلام خدمت برادر بزرگوار اقای دلبریان میخواستم بدانم شما چه روزی به مزار شهدای بهشت رضا میروید که من و دوستانم از روایت ها و سخنان شما در همان وقت اندک استفاده ببریم
سلام. پيامك كنيد تا خدمتتان عرض كنم
تاریخ:1393-6-17|19:17
..........
رهبر در سایت
سلام
چرا از عمل حضرت آقا چیزی تو سایتتون نذاشتین ؟
خوب نیس یک سایت ولایی از یک خبر مهم در مورد آقا رو غفلت کنه
وظیفه بود گفتم
یاعلی
اللهم احفظ قائدانا الخامنه اي. .وانصر جيوش المسلمين
تاریخ:1393-6-17|16:22
سهراب
سلام خوبین چه خبر؟
--------------------------
تاریخ:1393-6-17|15:09
حاجي عزيز سلام...
با زحمتاي ما....
حاجي خودمو بد گم كردم...
چه طور خودمو پيدا كنم...؟؟؟
عليك سلام
اگه زحمت براي خدا باشه...ظاهرش زحمته. مغزش رحمت........ هيچ چيزي جز عمل نيك و خالص خود فرد نجات بخش نيست... و بهترين عمل نيك. خدمت به بندگان خداست... مابقي اعمال تحت الشعاع اين است ....... تمام كمبوداي آدمو جبران ميكند ...
تاریخ:1393-6-17|00:55
ملکی زاده
کتاب روایت دلبری
با سلام خدمت برادر عزیز وجانباز گرامی اقای دلبریان دو سری کتاب را مطالعه کردم بعد از کتاب حماسه یاسین
این کتاب خیلی عالی توانسته بود ایثار فداکاری شجاعت و از خود گذشتگی و کمبود امکانات را عنوان کند
متاسفانه ما فقط از عملیات ها نتایج ان را میبینیم و تلفات دشمن را... ولی هیچ وقت به مشکلات عملیات تعداد کم نیرو داوطلب شدن برای شکستن خط و دم نزدن از مشکلات را در تلویزیون کمتر گفته شده است
ما متاسفانه افراط . تفريط كرديم ... جنگ را درشت نوشته ايم... درست ننوشته ايم
تاریخ:1393-6-16|19:41
وحید
درپاسخ باغچه اصفهان
هوالجمیل
آقای نویسنده عزیز مطلب "باغچه اصفهان"، سلام. متنتان را خواندم. تلاش زیادتان برای ترویج فرهنگ انقلابی خیلی قابل تقدیر است. اما راستش به نکته ای هم برخوردم که اگر رفع نشود، ممکن است زحمت هایتان را خدای ناکرده هدر بدهد، و آن "انصاف" است.
عجیب است که در متنتان هر انتقادی که ذکر شده بود، مربوط به مسئولین و هر تعریفی که نوشه بودید، مربوط به خودتان بود!
نمی گویم نباید اعتراض خود را نسبت به اشتباهات و کاستی های دیگران نشان دهیم، اما اگر قبلش کوتاهی های خودمان را نبینیم، آن اعتراض ها و انتقاد ها هم به جایی نخواهد رسید، و چه بسا ممکن است با این شیوه به سمت تکبر و خود برتر بینی برویم!
راه حل نجات از این خطر هم همان یک کلمه ای است که گفتم: "انصاف".
موفق باشید. عیدتان هم مبارک.
یا علی.
--------------------------
تاریخ:1393-6-16|15:14
راوی آنلاین
منتظرت هستم حاجی
http://ravyonline.com/
--------------------------
تاریخ:1393-6-16|02:34
راوی آنلاین
کلیپ های سه دقیقه ای پرده خوانی شهداو دفاع مقدس
کلیپ های سه دقیقه ای پرده خوانی شهداو دفاع مقدس
http://www.aparat.com/malakootfer
--------------------------
تاریخ:1393-6-16|02:33
امیرمحمدنظرزاده
سلام حاجی جون.امروز آیت الله حسن عالمی اومده بودن شهر ما فرصتی پیش اومد و رفتیم دیدارشون.حاجی نمیدونی چقدر متواضع و شیرین بودن.خیلی راحت تو جمعیت مردم اومدن و با هر کی که میرفت پیششون مصافحه گرمی میکردن.منم رفتم و التماس دعایی گرفتم.واقعالذت بردم.این مطلب رو به عینه دیدم که فقط و فقط نحوه برخورد یک روحانی چقدر در جذب و دفع عوام اثر داره حالا یا سواد داشته باشه و یا در سطح مقدماتی باشه.ولی بعضی از تازه شیخ هاهمچین ژست میگیرن که رهبر مملکت اونجوری ژست نمیگیره.وقتی هم که باهاش صحبت میکنی اصلا خدا شاهده حرف زدن یاد نداره.اونوقت یارو حق داره بپرسه که:این همه شیخ تو مملکت شماست پس چرا 313یار امام زمانتون جور نشده)اگر چه مشت نمونه خروار نیست ولی به خاطر همین چیزا که بازار سیاه نما ها گرمه
جنس اصل هميشه كم است... بدليجات زياده و ارزون.......... اصل رو بشناس و درياب
تاریخ:1393-6-14|18:42
موسوی
باغچه اصفهان
سلام
از اظهار محبت دوست عزیزمون تشکر میکنم. متاسفانه و با عرض شرمندگی حرفشان درست است.
امروز جمعه است.
بنا بر حرف خودشان امروز قرار بوده در جلسه مطرح کنند. کسانی که امروزه کارهای فرهنگی را در دست دارند عادت دارند برای خودشان کلاس بگذارند و ادعاهای این جوری مطرح کنند.
هیچ گاه در تمام زندگی ام کسانی را که به عنوان شهدا ساده از کنارشان میگذریم از نزدیک ندیدم.
یاد تصاویر و آن سادگی ها و آن خلوص در قصد کار کردنشان که می افتم میفهمم چرا راه به جایی نمیبریم.
طرف در یک مسجد در یک محله روحانی شده چهارتا پیرمرد زيوار در رفته از همان محل هم شده اند هیئت امنا و از این حرفها ، و لابد شورا هم از همین پیرمردها هستند.
این همه میگیم جوانان را به کار بگیرید
آخه ما چندتا فرمانده ی اینجوری داشتیم تو جبهه؟
کجا ما به جوانها بها دادیم که ضرر کرده باشیم که الان ضرر کنیم؟
باز چهارتا پیرمرد جمع میشوند و غیر از روضه و نوحه هم هیچ کاری ازشان بر نمی آید.
دیشب مسجد موقع روضه کلا 10 نفر توش بوده
جالب اینکه با خودشون فکر میکنن که چرا کسی استقبال نمیکنه!!!!!!!!!!!!
تمام ظرفیت های مساجد را دارند از بین میبرند
شما میدانید
مسجد پایگاه اسلام است
اما ما از 100 درصد 1 درصدش را هم استفاده نمی کنیم
ان شاالله که خدا از این مرحله هم کار را عبور دهد.
کافیست یک ماه برنامه ی موضوعی سخنرانی های همین روحانی را بدهند به من و من برایش بنویسم که باید در چه مواردی حرف بزند و چی بگوید.
بی شک شاهد معجزه خواهند بود.
قشر روحانی اساسا از مردم دورند
در فضای حوزه زندگی میکنند و فکر میکنند همه مثل خودشان تنها دغدغه شان دین است
نمیدانند که خانواده های ما دارد به شدت رو به سردی می رود چون آموزه های جنسی و وظایف جنسی که در همین اسلام داریم در مساجد گفته نشده.
پیامبر مسایلی دارند و ائمه ی دیگر که اساسا جرئت نمیکنیم امروز بگوییم اینها را ائمه گفته اند.
تنها کافیست یک سال تمام کشور بیاید و برنامه های سخنرانی روحانی را با خط مشی مشخص مبتنی بر نیاز جامعه تنظیم کند نه بر اساس آنچه خودش دوست دارد و فکر میکند ثواب است.
بر اساس نیاز مردم ، در حد فکر مردم ، خواهید دید که چقدر آمار طلاق می آید پایین.
آقا به هر حال من توان برنامه ریزی دارم دیگه ، برای گرم شدن زندگی ها و کاهش طلاق هم برنامه ی کلان دارم. کافیست یک مرکزی یک خراب شده ای بخواهد کار کند.
در این مورد قصد دارم با آقای قرائتی که ظاهرا در مورد ائمه ی مساجد مسوول هستند حرف بزنم اما شماره اش را گیر نمیارم.
گفتنی زیاد است
اسلام کامل است و ما در الف آن هم ناقص هستیم
تا خدا چی بخواد
بچه های جبهه چرا فرهنگ خودشان را بردند؟ چرا شورا داشتن و جلسه داشتن های پوشالی کلاس شده؟
فکر میکنم شما بودید که جریان سنگری را که قاسمی و بقیه داشتند کار میکردند را تعریف کردید.
برای چنان روزهایی جا دارد که بغض کنیم آقا
سلام
امان از دل رهبر ... كه خون شد دل حيدر ... امان از خواص بي بصيرت. امان از حماقت ... امان از غفلت......... من نميدانم چرا بعضي بازنشسته نميشوند...!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفم براي همين دين نداران كوته فكر ... كه بزرگترين ضربه را از اول تا امروز بما زدند... همه را فراري دادند . از دين. از مسجد و از .... خدا به پيران ما روحيه جواني. به جوانان ما صبر عنايت فرمايد
تاریخ:1393-6-14|09:14
امیرمحمد نظرزاده
سلام حاجی جون خوبی؟کامنت آقای موسوی رو خوندم.براشون دعا میکنم که این شور و هیجان زیباشون ناگهان خاموش نشه و خدا از شر حسودان خودی حفظش کنه.چون در بین همین به ظاهر حزب اللهی ها هستن نخاله هایی که تا دیدن داری یکم در راه خدا نسبت به بقیه بیشتر پیشرفت میکنی به دست و پا میفتن و دنبال زیر آب زدن هستن خدا شفاشون بده ....با توکل به خدا ان شا الله موفق میشن التماس2a
نخاله رو خوب اومدي... يعني همون تفاله
تاریخ:1393-6-13|18:18
ملکی زاده
با سلام خدمت برادر ارجمند اقای دلبریان اگر امکان دارد تصاویر شهدای گردان یاسین را در وبلاگ قرار دهید با تشکر
سلام... اگه يه گشت و گذاري تو وب بزنيد... خواهيد ديد.كه گذاشتم .. بخش كتبي. خاطرات. درسها و.............
تاریخ:1393-6-13|13:09
موسوی
باغچه ی اصفهان
سلام
موسوی هستم
بعد از اینکه نتونستم باغچه را راه بندازم و تنها موندم و البته در مشکلات مالی هم غرق شدم و صد البته موسوی هیچ گاه متوقف نخواهد شد چند کار کردم
ابتدا به فکر این افتادم که با ابتدایی ترین روش ها و در پارک ها اقدام به کار فرهنگی برای بچه ها ، این ذخیره های آینده بپردازم
بعد جلسات استراتژی برای کودکان را برای دوتا از بچه های فامیل در منزلشان اجرا کردم که بسیار استقبال کردند اما متوقف شد به دلایلی
تا اینجا بالاخره بعد از اینکه اون دوستانی که معرفی کرده بودین کار نکردند تونستم یک مجموعه را مجاب کنم که این مورد را بررسی کنند
اونها از من خواستند که این جلسات یا جلسات مشابه را برای بزرگسالان هم داشته باشم
اما این هنوز به معنی قبول برنامه نیست
قرار شده در جلسه ی شورای فرهنگی خودشون مساله را مطرح کنند و سپس اگر ان شاالله قبول شد در حسینیه ی مسجد از برنامه انجام بشه
آقای دلبریان اگر این کار انجام بشود امید هست که در تمام اصفهان درخواست های برگزاری کلاس را داشته باشیم و حتی دوستان مختلفی که اهمیت ندادند
برای موافقت شورای فرهنگی که نمیدانم چه کسانی هستند و شما میدانید که عموما خود اینها افراد ذهن بسته و فاقد قدرت تجزیه تحلیلی هستند دعا کنید.
این میتواند سر آغاز راهی بزرگ باشد
اما بدون این هم من مسایل را ولو در پارکها و فضای سبزها باشد بیان خواهم کرد
اگر شده روستا به روستا بروم سعی خواهم کرد نگاه خداگرایانه را جایگزین این نگاه مادی گرایانه ی مدارس و شیوه های آموزشی نوین کنم.
شما میدانید که خیلی از حرف های امام خامنه ای را افراد بیمار مورد سوء استفاده قرار میدهند و البته خیلی ها هم اشتباه میفهمند
به همین علت بعد از اینکه ایشان مدت ها برای تغییر در شیوه های آموزشی تلاش کردند ، برخی مغرضانه و برخی از روی کودنی شیوه هایی را وارد کشور کردند که کاملا بی دلیل و منطق و بی ربط به اسلام و هدف زندگی بود
جدیدا هم یک گروه دیگری آمده اند با روشی به نام یو سی مس
که تمام زندگی یک عده بچه را کرده اند مسابقات ریاضی و جمع و تفریق سریع و چنان حرف میزنند انگار که راه بندگی به بچه ها یاد داده اند
تلویزیون هم به شدت از اینها حمایت میکند
بچه های بیچاره تبدیل شده اند به چرتکه و جوری رفتار میکنند انگار هیچ چیز دیگری در دنیا وجود ندارد. تقلید محض از دیگران است
این خوب است که ما به بچه ها سرعت در عمل ذهنی در ریاضیات را یاد بدهیم اما نه اینکه تمام شوونات زندگی اشت را ذیل این مفهوم بیاوریم
اتاق بچه را کرده اند پوستر عملیات ریاضی با چرتکه
و این تضییع حقوق کودک است
بچه های بیچاره برای گرفتن تایید از بزرگترها مثل موجودات لایعقل و با حالت بسیار منزجر کننده ای سعی میکنند سوالات را حل کنند.
از این جمله کم نداریم
مثل همان مسوولین مثلا فرهنگی
مثل روسای پایگاه های بسیجی که هیچ کدام اهل کار نبودن و نمیدانم ریاست را برای چی عهده دار شده بودند
یکی مدام دنبال خانواده اش بود
یکی هم میگفت امتحان دارم
من چنین افرادی را بسیجی نمیدانم
اینها فقط ترمز هستند
جا اشغال کرده اند
نمیدانند که در زمان جنگ یک رزمنده همیشه در حال جنگ است حتی زمانی که در خانه است
نمیدانند که بسیجی یعنی آماده به رزم
خلاصه دعا کنید آقای دلبریان
دعا کنید که دوستانی که نمیشناسم و بر اساس تجربه ی قبلی امیدی به عفولشان نیست ، حد اقل از این بابت که یک آدم بیکار پیدا شده بچه ها را نگه دارد طرح را قبول کنند.
اگرچه من متوقف نخواهم شد
برای دو مساله ی شخصی خودم هم دعا کنید جون اینها میتوانند کار را تحت الشعاع قرار بدهند
یاعلی
عليك سلام... موفق باشيد ... مشهد مشرف شديد ببينمتان
تاریخ:1393-6-12|19:51
ملکی زاده
ارتش سپاه بسیج
با سلام خدمت اقای دلبریان چگونه ارتش وسپاه بسیج و نیروهای مردمی در کنار یکدیگر میجنگیدند ایا هر کدام روش جداگانه ای داشتند
عليك سلام
سال اول جنگ كه بني صدر سپاه و بسيج رو آدم حساب نميكرد ميگفت: جنگ بچه بازي نيست
لذا بطور نامنظم و پراكنده در نقاط مرزي نيروهاي داوطلب و سپاه در قالب دسته . گروهان . و نهايتا گردان، با پشتيباني مردمي و غنيمتهاي برادران عراقي ، با امكانات اندكي دفاع ميكردن.... كه مهمترينش نيروهاي شهيدان چمران و سيد مجتبي هاشمي بود. كه اگر نبودن اهواز سقوط ميكرد
سال دوم كه بني صدر و فرماندهان بني صدري از مديريت جنگ حذف شدند. گردانهاي بيشتري كه نيروهايش ادقامي از همه بودند تشكيل شد و بسياري از عملياتها بطور ادقامي انجام ميشد
به مرور كه سپاه خودش را پيدا كرد مسئوليت سازماندهي نيروهاي مردمي را به عهده گرفت و ارتش سربازان وظيفه را در اختيار داشت ........ تيپ هاي سپاه و بعد لشكر ها تشكيل شد
لذا گردانها تفكيك شد. سپاه نيروهايش بسيجي و ارتش سرباز ........... اما قرارگاه مركزي فرماندهي مشترك بود
مدتي گذشت ... قرارگاهها هم تفكيك شد .... كم كم با توجه به وسعت عملياتها ... مقرر شد عملياتهاي آفندي را بيشتر سپاه انجام دهد و ارتش بعد از تثبيت... خط را تحويل ميگرفت ... تقريبا نيرو زميني ارتش شد نيروي پدافندي
اما نيروي هوايي. دريايي. هوانيروز تا روز آخر مستقل و بسيار عالي پشتيباني رزمي. لجستيكي. تداركاتي از ارتش و سپاه ميكردند
اواخر جنگ با توجه به حجم عملياتهاي سپاه در طول مرز و كمبود نيروي ارتش .... سپاه مي بايست هر جا عمليات ميكرد. خطوط پدافندي را هم خودش نگه ميداشت .... در اين وضعيت بود كه جنگ تمام شد
ببخشيد اگه ناقص جواب دادم...آخه اينجا بيشتر از اين نميشه تايپ كرد .... 8 سال جنگ رو در چند سطر .... اميدوارم خودتان مطلب رو بگيريد
تاریخ:1393-6-12|00:01
ملکی زاده
عملیات های دفاع مقدس
با سلام خدمت برادر بزر گوارم اقای دلبریان کدام عملیات ها به عنوان سخترین عملیات ها در دوران 8 سال جنگ بوده چند علت را بیان کنید
عليك سلام
چراغاتون ديگه خاموش شد !!!! ياد مسابقات تلويزيون كه هر شركت كننده . سه چراغ داشت و برا هر سئوال يكي خاموش ميشد... حالا عيب نداره چند تا چراغ قرضي بهتون ميديم
تمام جنگ يك طرف. عمليات كربلا 5 هم يك طرف ... به هر لحاظ . كل دنيا . در مقابل كل ايران قرار گرفت و بيش از يكماه همديگر رو با تمام توان زدن ........ بعد كربلاي 5 نه عراق و نه ايران عمليات بزرگي انجام نداد و جنگ تمام شد
تاریخ:1393-6-11|23:48
ملکی زاده
قطع نامه 598
با عرض سلام وبا تشکر از پاسخهای کامل شما / در مورد قطع نامه نظر شما چیست/
سلام... جريان قطعنامه شبيه صلح امام حسن عليه السلام بود ...!!!!! نه امام خميني و نه رزمندگان هيچگاه راضي به قطعنامه و اتمام جنگ به اينصورت نبودن...!! اما متاسفانه بعضي از سياسيون كه هميشه بوده و هستن !!!! و جز ايجاد زحمت و كند كردن حركت پر شتاب انقلاب ، برامون زحمت درست كردند...!!!!!!! با سرپيچي از دستورات عاشورايي امام شرايط جنگ را به جايي رساندند كه بايد به حداقل ها راضي ميشديم ... كاش عبرت بگيريم و يادمان نرود و تكرار نشود ... كه انشالله نميشود .................. با خباثتهاي آمريكاييها. انگليسي ها و صهيونيست ها بر همه ثابت شده كه . موفقيت فقط در مقابله و ايستادگي ست .............. امروز نه در ايران در همه جاي دنيا . وادادگي و تن دادن به خواسته هاي آمريكا را . ذلت حتمي ميدانند
تاریخ:1393-6-11|23:38
م.ح.ناظری
دعوت
سلام بر رزمنده دلاور حاج آقای دلبریان
پبرومذاکرات پیامکی منتظرتان هستیم .یاعلی

عليك سلام. دعوت نامه را ديدم . انشالله سعادتمند بشن . ممنونم از لطفتان ... مشهد آمديد با خانواده و با عروس دوماد بياين سنگر تبرك بشين ... برا شروع زندگيشون هم خوش يومه
تاریخ:1393-6-11|23:18
ملکی زاده
جوانهاي امروز
با عرض سلام خدمت اقای دلبریان در سخنرانی هایتان گفته بودید نسل جوان های امروزی بهتر از قبلیها هستند در شرایط جامعه کنونی چه دلایلی دارید/
ماموريتهاي جهادي. اعتكاف جوانان. راهيان نور. خادم الشهدا . دانشجويان مومن . احمدي روشن ها. رضايي ها. شهرياري ها. آيا اينان استمرار حسن باقري ها نيستند ........ ما نبايد انتظار ملائكه الله را از جوانانمان داشته باشيم
با مدرك. با سند عرض ميكنم جوانان خوب امروز. از جوانان خوب ديروز بهترند
چون شرايط رسانه هاي ديروز را ببينيد. و امروز را ..... تهاجم فرهنگي را ... اصلا قابل مقايسه نيست.... قدر جوانان را بدانيد. طلاين
تاریخ:1393-6-10|23:03
چرا بعد خرمشهر
با سلام و ارزوی سلامتی علت طولانی شدن جنگ از نظر شما چیست و چرا بعد ازفتح خرمشهر جنگ ادامه پیدا کرد
عليك سلام
اين سئوال رو بايد از دوطرف پرسيد ... خب يك علت مهمش اين بود كه . طرف مقابل خواهان اتمام جنگ و تن دادن به صلح نبود ... اونا ميخواستن نظام رو به اين وسيله از بين ببرند و كشور رو اشغال كنند ... خب بايد ما در مقابلشون مي ايستاديم... جنگ نصفش به اراده طرف مقابله ... تا او بخواد بجنگه . ما كه نميتوانيم دست از دفاع برداريم
چون دشمن شكست خورده در خرمشهر هنوز در بسياري از نقاط مرزي داخل خانه ما بود
چون هنوز داشت رجز ميخواند ، پشيمان نشده بود ... از خانه بيرونش انداخته بوديم... اما پشت درب داشت تهديد ميكرد... سنگ مي انداخت... به شهر ها موشك ميزد
چون داشت با ما ميجنگيد ... چون بايد متجاوز تنبيه ميشد .... و مهمترينش اينكه
چون دنيا صدام را متجاوز نميدانستند ، صدامي كه تا 20 كيلومتري اهواز جلو آمده بود!! متجاوز نبود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چون نميخواستيم بعد قطعنامه مجددا بعد بازسازي بما حمله كند.... چون اگر او را گوشمالي نميداديم . بجاي حمله به كويت به ما حمله ميكرد .......... و چون صدام بنا به اتفاقاتي كه بعدها افتاد و همه به ديوانگي او اعتراف كردند و ما همان زمان گفتيم ولي كسي قبول نميكرد. سگدام (صد دام ) قابل اعتماد نبود .... سازمانهاي بين المللي هم هيچ حقي براي ايران قائل نبودند
ايران محكم بر حقوق خود پاي فشرد تا قطعنامه 598 صادر شد......... اگر آن روز نمي ايستاديم. مطمئن باشيد امروز با حكومت عراق باز هم مشكل مرزي داشتيم .................. ما در دفاع مقدس مشكل و مناغشه چند صد ساله مرزي را با عراق حل كرديم
تاریخ:1393-6-10|22:54
م. ل
قدر دانی از زحمات
حظور محترم جناب اقای دلبریان سلام عرض میکنم از بابت نوشتن مشخصات شهیدان غواص در بهشت رضاع چون وقتی به انجا میروم سراغ همه گردان غواصی از بیسیم چی تا معاون و فرمانده میروم و اگر این مشخصات نبود من اطلاعی از شهیدان حسینی محراب و چراغچی و بابا نظر و... نداشتم با تشکر از شما جهت اشنایی ما نسل جوان وایثار وفداکاریهای جانبازان وخانواده های معظم شهدا
شرمنده ام از شما و خانواده شهدا بخاطر اينكه ما نتوانستيم براي معرفي شهدا كار درست و حسابي انجام دهيم . حتي قبور آنها را هم تخريب كرديم و تمثال مباركشان را از مزار آنها برداشتيم ... متاسفم براي متوليان فرهنگي و دفاع مقدسي ... كه براي هر چيز در اين كشور ويترين و نورافكن روشن ميكنن. اما به شهدا كه ميرسه .عكساشونو از تو گلزارا به بهانه طرح يكسان سازي .!! پاكسازي ميكنن...!!!!!!
تاریخ:1393-6-10|22:43
تلخند
سلام وقتتون بخیر شرمنده یه زمانی خیلی خیلی صحبت بچه 105 میلیاردی اقا مجتبی پسر رهبر بود...چه حرفی دارین واسه گفتن...
عليك سلام
فغلا همين ميلياردي هاي نفتي رو كه هر روز دادگاهشونه!!! اظهر من الشمسه !!! تعيين تكليف كنند ..!!!! تا به شايعات برسه
تاریخ:1393-6-10|20:38
ملکی زاده
با سلام کتاب روایت دلبری را از کدام کتاب خانه باید تهیه کردلطفا ادرس دهید وچرا اطلاع ما نسل جوان باید از سرداران خراسانی کم باشد/واز چه طریقی میتوان به ان دسترسی داشت با تشکر
عليك سلام... اگر چه كتابهاي بهتري هم هست ... از پاساژ فيروزه چهاراه شهدا مشهد. جنب مسجد كرامت انتشارات ملك اعظم
از طريق مطالعه كتاب و سايتها
تاریخ:1393-6-10|17:13
ملکی زاده
با سلام و آرزوی سلامتی و موفقیت برای شمامی خواستم بپرسم به نظرشما بهترین راه برای آشنایی بچه های دبستان بافرهنگ دفاع مقدس و سیره شهداو ولایت فقیه چیست؟
عليك سلام
بايد با طرح مثالهايي از جنس خودشون. تاريخ دفاع مقدس رو ملموس كرد. و تو ذهنشون كاشت... مثلا با نشون دادن عكسهاي سفره هاي ساده جبهه... در كنار سفرهاي صبحانه امروزي ............... ساختن سنگر با كيسه خاك ... در كنار خونه هاي با تجمل امروزي ......اولا دانش آموز به بزرگي كار رزمندگان پي ببره... دوما خودش رو مديون اونا بدونه .. .. از آخر خب بچه ها شما ميخواي برا شهدايي كه اينقدر زحمت كشيدن چكار كنيد... اونا خودشون يك به يك ميگن
نشون دادن تصاوير شهادت اصلا و ابدا خوب نيست... فقط زندگي جبهه..... عكسهايي كه لحظه اعزام با خانواده خداحافظي ميكنن. اگه يه بچه هم سن و سال خودشون تو عكس باشه كه ديگه معركه ست
وجود ولايت فقيه رو . ارزش رهبري رو از ريئس مدرسه. از ارزش وجود پدر و مادر . يه فرمانده خوب مثال بزنيد كه اگر نباشه همه چيز بهم ميريزه .............. بچه ها خيلي بهتر از بعضي بزرگترا مطلب رو ميگيرن. چون ضميرشان مساعده و پاك ............ موفق باشيد. خدا اجرتان بدهد
تاریخ:1393-6-9|20:15
تلخند
سلام وققتتون بخیر یه سوال ادماي خوب رو زمین واسه رضای خدا سختی تحمل میکنن ،صبر میکنن و بی منت کار میکنن که خیلی هم سخته ....انگیزه خدا از اینهمه صبر در برابر گناه ما (خودم میگم) ،امرزش و روزی بی حساب وکار بی منت چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با اینکه به شخصه از زبان من کلی ناشکری هست....اصلا خدایی رو در ک نمیکنم ...البته درک میکنم ولی عمیقا نه..............التماس دعا
عليك سلام
چون دنيا ميدان مسابقه ست... و خدا به ما فرصت ميدهد تا در اين ميدان كار آزموده شويم... ممكن است يك عمر به كسي فرصت بدهد... خداوند حجت را بر همه ما تمام ميكند بطوري كه قيامت هيچ دفاعي نميتوانيم در قبال گناهان خود داشته باشيم ... مثل دانشجويي كه درس نميخواند اما استاد از كلاس . از دانشگاه بلافاصله بيرونش نميكنند... فرصت ميدهند آخر ترم ... چون قرار نيست به محض خطا . خداوند آخرين اقدام رو برايمان انجام دهد ... البته گاهي استاد يه توبيخهايي ميكند. تذكراتي ميدهد . خداوند نشانمان ميدهد . گاهي گوشمالي هايي هم در زندگي ميخوريم... اين بخاطر لطف استاد و خداست. كه ما دست از تنبلي برداريم. دنيارو . دانشگاه رو جدي بگيريم... خب يه دانشجو زود ميفهمد و جبران ميكند. يك نفر هم ميره تا آخر خط عمر
نگران نباش قرار نيست همه خدا رو آنطور كه هست درك كنند. هر كس به اندازه خودش
تاریخ:1393-6-9|18:16
ملکی
سخنرانی
سلام وخسته نباشید چرا حضور شما در شبکه خراسان رضوی کمتر شده خصوصا برنامه مشق عشق
عليك سلام.... نميدانم .... خب بايد دعوت كنن...!!!!
تاریخ:1393-6-8|20:33
امیرمحمدنظرزاده
سلام حاجی جون خوبی؟حاجی یادته یه مدتی یه از خدابیخبری مدام خاطرات هزاره سومی از امام خمینی ره تعریف میکرد؟ همون موقع تو شبکه های اجتماعی یه عده این کار رو ادامه دادن و شروع کردن به ساختن خاطرات طنز از امام مثلا پیش بینی امام از بازی ایران -آرژانتین و...اما جدیدن یه مدتیه این خاطرات طنز خیلی بیشرمانه شده وعده ای به خاطر غفلت مسئولین یه شدت رهبر کبیر انقلاب رو بازیچه دستشون کردن.حتی چند وقتیه رفقای خودم اینارو هرروز بین هم پیامک میکنن.مسلمن وظیفه ما تماشاکردن نیست اما چه کار باید کرد...بابا کم حرفی نیست کسی که آینده ما ها رو نجات دادو خیلی از جوانمرد ها به عشق راه و مرامش خونشون رو ایثار کردن حالا بخواد یواش یواش زبونم لال مضحکه جوونای این دوره بشه.نظر شما چیه حاجی؟.برای این معضل راهکار چیه؟
سلام... نه عزيزم نگران نباش... اگر چه دوستان ما هم متاسفانه نتوانستند چهره واقعي آقاسيد رو معرفي كنن .... اما بايد همه بدانند كه اگر مديريت شخص رهبري نميبود الان معلوم نبود شرايط ايران چگونه بود...!!! چه كسي منكر اين است...!!!؟؟؟
كافيست يه نگاهي به اطراف بيندازيم. افغانستان. عراق. پاكستان. سوريه. ... ميليونها نفر آواره شدن و در اردوگاهها با وضع بسيار بدي زندگي كه نه. دارن جون ميدن.... حالا ما در وسط آتيش امن و امان نشستيم و اين جنگولك بازيها رو در ميآريم... خب معلومه كه از غفلته ... مطمئنم اينا مغرض نيستن... بلكه حواسشون نيست كه در چه وضع خطرناكي هستيم... و رفاه ما. امنيت ما. به فرماندهي كه داره نيروها رو هدايت ميكنه ست............... همه ميدانند رهبر يه كشور خداي نكرده لطمه بخوره . كل كشور خسارت ميبيند .... من كاملا خاكي. عقلاني گفتم... مسائل معنوي. آخرتي... اينكه ولايت فقيه چه جايگاه خدايي داره. بماند
بايد خدا رو شكر كنيم كه چنين فرمانده اي داريم............... دنيا انگشت به دهان مونده و ما خودمان قدر نميدانيم.... اميدوارم از غفلت بدر آييم.
تاریخ:1393-6-8|16:39
چرا گاهي دل ميگيره!؟
حاجي سلام...
چرا روز جمعه اينقدر دل آدم ميگيره...؟؟؟
اما وقتي مشهد يا مناطق عملياتي هستي روز جمعه حال و هواي ديگه اي داره...
امروز سر كار نرفتيم گفتيم بشينيم كمي با خودمون خلوت كنيم...
نهايتش به بغض و دوباره گريه هاي هميشگي ختم شد...
حاجي...
نميدونم از كجا شرو.ع كنم...
دارم واسه هفته دفاع مقدس برنامه ريزي ميكنم...
اما نميدونم از كجا شروع كنم...
چكار كنم...
يه سري چيزا توو ذهنمه اما...
عزيزي ميگفت نظر دادن آسونه اما اجرا پدرتو در مياره..
به خدا دارم پي ميبرم به حرف اون عزيز
..ما كه زير اولين كار مونديم واويلا به ما...
سلام ... بالاخره يك بعد مهم ما جنبه هاي روحي روانيست... اميدوارم لااقل به همين اندازه اي كه مواظب جسممون هستيم حواسمون به روح كه بمراتب مهمتره باشه... اين دلواپسي شما بخاطر همين مراقبتست. خوشبحالت
تاریخ:1393-6-7|14:43
خاطرات شهدا در تريبون
هرجور صلاحه، اما یکی از درسهایی که از امثال خودتون یاد گرفتم، اینه که نگاهم به شهدا صرفا خواندن خاطرات نباشه، بلکه سعی کنم از زندگیشون درس بگیرم.
ضمنا، همین خاطرات میتونه جواب خیلی از سوالای کاربران رو بده. باز هم هر طور خودتون صلاح میدونین.
یا علی
سلام... آره كاملا درست ميفرماييد... باشه چشم
تاریخ:1393-6-6|23:26
وحید
سلام. سبک زندگی ۵ را فرستادم. متنش را از کتاب تفحص آقای حمید داودآبادی نوشتم.
لطفا اگر آن را مناسب درج در سایت نمیدانید، نقدتان را بنویسید تا اصلاحش کنم.
تشکر.
عليك سلام وحيد آقاي گل... تو آرشيوم بردمش ... تا بموقع در بخش خاطرات ازش استفاده كنم
چون اينجا تريبون آزاد ... برا پرسش و پاسخه
تاریخ:1393-6-5|18:30
تقدیم به استاد گل
http://harfeto.ir/sites/default/files/siheCiq.jpg?1393527941
خدايا. مرا لحظه اي به خود وامگذار
تاریخ:1393-6-5|11:31
يه جوون
جواب به منتقد
يه جوون 29 ساله كه يكساله شده...
با سلام...
قبل از هر چيز بگم نه دو ريالي از كسي ميگيرم به خاطر اين حرفها و نه اهل حزب و گروهي هستم...
جناب منتقد عزيز فقط اينو بدون عموجان يه طرفه به قاضي رفتي...
به جاي اينكه تمام كاسه كوزه رو سر حاجي ميشكوندي ميرفتي يقه مقامات بالاتر رو ميگرفتي...
بهتر نيست كمي در مورد حاجي دلبريان تحقيق ميكردين...بهتر نبود كمي وقتتون رو به گوش كردن روايتگريهاي حاجي ميگذروندين...
ميدوني جناب منتقد...
بدبختي ما جوونا اينه به حرفهايي كه ميزنيم فكر نميكنيم...دلمون از همه گرفته...تا يكي رو مثل حاجي ديديم حاضريم تمام غمهاي عالم كه توو سينمونه رو سرش خرد كنيم...
به اون خدايي كه ميپرستين من الآن كه اينجام و شايد جزو بهترين روزهاي عمرم رو دارم ميگذرونم همش به واسطه آشنايي با حاجي بود...
من خيلي كارها كردم،خيلي جاها رفتم،خيلي غلطها كردم ...
اينو بدون حتي منكر خدا و پيغمبر شدم...
تا اينكه بعد از آشنايي با حاجي...
بيخيال...
فقط خواستم بگم ما هم دلمون پره از دست كارهاي بعضي افراد كودن و احمق كه...
حاجي جان عزيزي به مولا....
عليك سلام
ممنون از لطفتان... اشكال نداره بذار بيان اينجا كاسه كوزه هارو هم سر ما بشكنند... آخه مسئولي رو نميبينند كه باهاش بتونن راحت حرف بزنن... فقط خواهش من اينه كه سئوال كنن. بپرسن... چرا منو مورد بازخواست قرار ميدن...!!!! چرا بعد از اينكه جواب ميدم . بدون دليل نميپذيرن... !!!!! والا ما كه سر و گوشمون پره ، همون روزايي هم كه ميرفتيم جبهه ، بعضي بجاي اينكه بني صدر رو مقصر بدونن !!! اونايي كه جبهه ميرفتن محاكمه ميكردن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! الانم در نزد خيليها ما جنايتكار جنگي هستيم تا بوده همين بوده...!!! و تا هست همين است
تاریخ:1393-6-4|23:35
محمدی
پیشنهاد
سلام استاد
اگرمقدور هست برنامه هایی که شما عمومی در مشهد دارین رو در سایتتون اطلاع رسانی کنید تا هر وقت دلمون برای روایتگری های شما و شهدا تنگ شد بتونیم از شما استفاده کنیم ممنون..
یاعلی
عليك سلام ... ممنون از لطفتان .چشم
تاریخ:1393-6-4|12:19
من تهران هستم
جنگ نرم
سلام حاجی جان...
مستقیم میرم سر اصل مطلب...موضوع مورد سوالم جنگ است...جنگ نرم...
حقیر کار مطالعاتی مورد نیاز را شروع کرده ام....از بیانات آقا(روحی الفداه) از دهه 70 تا به امروز هم شروع کردم....خب کم کم میخواهم وارد کار عملیاتی شوم....هنوز احساس میکنم اهداف و سرفصل های جنگ را بدست نیاورده ام....
از حاج حسین یکتا و دیگر دوستان درباره جنگ شنیده ام.....اما کمتر درباره محورهایی که باید روی آنها کار کنیم شنیده ام....مثلا یکی از این محور هایی که متوجه شدم،محور جذب جوانان و یا تبلیغات محیطی است....بالاخره برای وارد شدن به خط مقدم،باید یک سری آموزش ها را ببینیم....متاسفانه حقیر در مشهد هم نیستم که از شما استفاده کنم...در تهران هستم....بنده خ خدا حاج حسین هم خیلی می گوید کار فرهنگی کنید،خط مقدم رو خالی نکنید...ولی من ای که میخواهم وارد خط شوم باید یک سری از آموزش ها را ببینم یا نه....حقیر شماره ایشون را پیدا کرده ام....ولی...فکر کنم با توجه به کثرت فعالیت ها و برنامه هاشون ما را پذیرا نباشند....حقیر یک ضعفی که می بینم این است که محل های جذب نیرو فرهنگی که می خواهد واقعا مایه بگذارد نداریم....واقعا جنگ سختی است....تنها انگیزه ام برای شروع این کار و ادامه آن،آقا(روحی الفداه) است..... و جمله ای نادر که ایشان در دهه 70 در مورد کار فرهنگی گفته اند((هر کس که در این راه کشته شود،در راه خدا کشته شده و هرکس در این راه متحمل زحمت شود،در راه خدا متحمل زحمت شده)).....
هر چند ما با تمام این مشکلات کنار نمی کشیم،چرا که همین مشکلاتش هم چون برای خدا است شیرین است.....
یاعلی
عليك سلام.... قسمت سمعي بصري سايت. نداي فابريك. بخش فرهنگي. فايلهاي صوتي برابر موضوع مشخص. گوش كنيد. انشالله مفيد خواهد بود... ايرادي مشاهده فرموديد. حتما تذكر دهيد
از نگاه شهدا فنداسيون كار فرهنگي. يعني خودسازي. اصلاح خلوتها. استحكام ارتباط بين خود و خدا . انجام دقيق و بموقع واجبات. ترك محرمات. تقويت روحيه پرهيزكاري . روحيه گمنامي ... مابقي حل ميشه. اصل ايناست
تاریخ:1393-6-3|11:43
دوست منتقد3
آقاي دلبريان، من از شما شكايت دارم...!!
حیرت انگیز است که متن مرا یا نخوندین یا این برداشت را کردین
شما کلا من را ضد نظام دیدین
عجب اوضاع مغشوشی شده
حرف نمیشه زد
اما این را هم به شما بگم
این بار که برم مرقد ان شاالله به امام به بابا روح الله شکایت و گله خواهم کرد از شما
بخدا این کار را میکنم
بهش میگم که چه برخوردی میکنید با مردم
میگم که محیط بسته ای ایجاد کرده اید در جامعه و در ذهن خودتون که هیچ انتقادی بهش وارد نیست
میگم که آقای دلبریان نخوانده بود که امام گفته باید زمین برای مردم رایگان باشد
شما یا نمیدانید که عدالت بر بستر زمین محقق میشود یا به خاطر همان جزم گراییتان نمیخواهید اعتراف کنید
اما به خدا من شکایت شما را به امام خواهم کرد
همه ی شما مدعیان انقلاب را
خواهم گفت که از تمام اسلام و انقلاب فقط یک چهره ی ریاضت کشانه نشان ما دادید
فهمیدم که شما یا نمیدانستید که زمین رایگان دستور امام بوده
یا حرف امام را قبول ندارید
اعتراف کنید که این را نخوانده بودید
اعتراف کنید که نخوانده بودید که اما گفته مردم باید بتوانند به مسوولین انتقاد کنند
کاملا مشخص است که شما هم معنویات را مثل آب اماله برای مردم تجویز میکنید
اما فکر میکنید مردم بر روی هوا باید بایستند و نماز بخوانند
کاش میتوانستم بیایم مشهد
ناامید کننده اید آقا
همه ی شما نا امید کننده اید
یک بار نشد یک نفر از شما اعتراف کند که ما کم کاری کرده ایم یا ما ضعف داریم
امام حاضر ما
امام خامنه ای اعتراف کرد و گفت در اون مساله ما اشتباه کردیم
شما اما خودتان را بی عیب میدانید
تا لبه ی انتقاد به سوی شما نبود تاییدتان کامل
بود اما به محض اینکه لبه ی انتقاد به سمت شما آمد گفتید برخی را قبول دارم
اونم با اون لحن تحقیر آمیز
مردیم و آرزو بر دلمان ماند که به جای این طفره رفتن ها یک کلمه بگین
قبول دارم ما باید اینها را برای مردم میگفتیم
باید میگفتیم که آی مردم انقلاب رفاه شما را تضمین میکند تفکر انقلاب تفکر ترک دنیا نیست
عدالت در ذات افکار امام بوده
-----------------------------------
ترید نکن برادر دلبریان که گله ی شما را پیش امام خواهم برد
من بچه نیستم که با حرف شما دلسرد بشم
و خدا را شکر کن چون اگر یک کم ضعیف بودم کلا بی خیال انقلاب و نظام و اسلام شده بودم از این برخورد شما
اما من کار خواهم کرد
من امام را با تمام وجوهش نشان مردم خواهم داد
من نمیگذارم کسی امام را مبلغ زهد و ریاضت معرفی کند
من نمیگذارم مردم فکر کنند که انقلاب اسلامی یعنی ترک دنیا و سختی کشیدن برای بهشت
من به مردم ولو به یک نفر دیگر ، نشان میدهم که تمام آنچه موجب سرزندگی و بالندگی در زندگی این دنیاست در انقلاب اسلامی و در افکار امام بوده است
من نمیگذارم خودخواهی مسوولین و انفعال شما مدعیان انقلاب باعث بشود که چهره ی اسلام و انقلاب و امام مخدوش بشود
من ساکت نخواهم ماند
نمیگذارم مردم را از انقلاب و اسلام بگیرند
ولو اینکه تنها یک نفر را بیدار کنم خواهم کرد
از این به بعد هیچ روی شما حساب نخواهم کرد
فقط یک دو نکته ای که گفتم را برایم توضیح بدهید ببینم آسیب شناسی اینها از نظر شما چگونه است
یکی اینکه گفتید به همین دلیل مطالبه مردمی محقق نمیشود
یکی اینکه گفتی چرا کرسی های آزاد نظریه پردازی محقق نشده
این دوتا را مفصل برایم بشکافید ببینم منظور شما چی بود دقیقا
سلام........ توروخدا به هر كي ميخواي شكايت منو ببر... ولي دل امام ديگه از كاراي ما خونه ...بدترش نكن
قبول برداشت من ممكنه اشتباه بوده... بپرس تا جواب بدم. بدون توضيح. تحليل و تفسير
چرا نشه حرف زد!!؟؟ شما اينهمه حرف نزدي مگه؟ باز ميگيد نميشه حرف زد!!!!؟؟
من اصلا مدعي انقلاب نيستم
تمام اسلام. رياضت نيست. مجاهدت است. مبارزه است. اين در قصه هاي قرآن مشهود است. .. كدام امام به مرگ طبيعي رفت؟
بيشترين كسي كه متهم است به رك گويي و انتقاد از مسئولان من هستم. سند كليپهاي صوتي. ديگه چكار بايد بكنم؟
البته كاش مشهد ميبوديد . حالا هر وقت مشرف شديد قدم بسنگر ما بكذاريد
نه اتفاقا من اگه نميبودم كجا ميخواست بري حرف بزني. اميد همينه ديگه... ميخواستي هر چه گفتي قبول كنم!؟ اينكه خوب نيست. حالا از اين به بعد سعي ميكنم. زيادي ازت توقع نكنم
من دائم بر كم كاري خودم معترفم... حالا اگه نبودم الان اعتراف ميكنم كه من اندازه يك شب تا به صبح يك جانباز شيميايي كه درد ميكشد. كار نكردم. من بدهكار ملتم. من مديون شهدايم. مگر خدا رحم كند
لحن تحقير آميز برداشت شماست. من غلط بكنم عزيزي رو تحقير كنم
من چكاره ام كه اينها را بمردم بايد ميگفتم. من يه رزمنده بودم تو جبهه. الان هم هستم. بخاطر شما جوونا اومدم اينجا. والا لحظه اي تفنگ رو از دستم نميگذاشتم
هر سئوالي داري بپرس.... ببخشيد قدري كسالت دارم. ديگه نميتونم تايپ كنم... ... ببينمت
تاریخ:1393-6-3|11:12
يه دوست منقد2
آقاي دلبريان، من از شما شكايت دارم...!!
متاسفم که کلا وارونه میگیرین همه چیزا
یه جوری به من جواب دادین انگار من اپوزیسیون نظامم دارم نقد میکنم
فهمیدم که بین مردم نیستید
وقتی میگم ما عقبیم من هم جزء اون ما میشم قائدتا
یعنی اگر همینجور که حرفاتون نشون میده خودتونا داخل انقلاب و ما را بیرون حساب نکنید که حرفاتون میگه میکنید
ما خودمان انقلابی محضیم
چون انقلابی هستیم دادم میزنیم
فرافکنی هم نکنید
البته ارزش ندارد
پاسخ دادن شما نا امید کننده است
من خودم و سرشار از متلک و تحقیر و منکوب کردن
این در بین حزب اللهی ها باب شده
اما با من چنین کاری نمیتوانید بکنید
من انقلابی ام
پدر هر کسی را هم که دارد خون مردم را میمکند در میاورم
شما اگر امنیت مردم را میخواهید معادل خورده شدن اموالشان قرار بدهید خود دانید
بپذیرید مشکلات را
خیلی ها مشکل دارند آقای دلبریان
من میدانم که خیلی ها خودشان مقصرند
من که اون مشکلات را نمیگم
اما در صحیفه میگه باید روزی برسد که هر کسی در کوچه خیابان بیتواند به بالاترین مقام مسوول کشور انتقاد کنداین متنش:
ما امیدواریم که ایران اولین کشوری باشد که کوچکترین فرد ایرانی بتواند آزادانه وبدون وجود کمترین خطر به بالاترین مقام حکومتی انتقاد کند و از او در مورد اعمالش توضیح بخواهد
شما خوب بلدید طفره بروید
نخیر برادر دلبریان
تمام آن اساتیدی که گفتم باید پاسخ بدهند که چرا امام را نشان ما ندادند
شما هم باید پاسخ بدهید
من یک حرف منطقی میزنم شما منو تحقیر میکنید
انقلاب در باب مسایل مادی و معنوی به آنچه باید میرسید نرسیده است
در این راه پیشرفت داشته ایم اما آنچه باید میشد نشده
انکار کردن هم بی فایده است
خصوصا اذهان عمومی تصورشان این شده که اسلام قوای اقتصادی ندارد و باید در باب اقتصاد لیبرال بود
این را که دیگه شما میبینید یا این هم به نظر شما تقصیر مردم است؟
اگر شما که حالا چند سالیست که وارد سخنرانی شده اید یا حداقل چند سالیست ما میبینیم
و دیگر اساتیدی که نام بردم و آنها که نام نبردم
منویات اقتصادی امام را مطرح میکردید مردم فکر نمیکردند که انقلاب و اسلام یک روند ریاضت بکش تا بمیری دارد
در باب علتی هم که برای مطرح نکردن مطالبه مردمی ذکر کردید اصلا نفهمیدم منظورتون چییه
الان هم وقت ندارم و مرخص شدنم اجباریست
اصلا فکر نمیکردم اینقدر جزمگرا باشید
شما از رویحانی کمتر انتقاد پذیرید آقا
نا امیدم کردید
دلخوش بودیم به امثال شما
واقعا دیگه دلخوش نیستیم
اولا سلام.... دوما ،باشه قبول ،ممكنه من منظور شمارو نگرفتم ... حق هم دارين چون در پاسخ كتبي تقريبا لحن كلام ملموس نيست و ممكنه مخاطب يه برداشت ديگه اي بكنه
از اعتمادي . احترامي كه براي حقير قائليد متشكرم
ممنون ميشم كه سئوالتان را طي يك جمله بپرسيد تا جواب بدم ... بدون تحليل و تفسير اوضاع احوال
تاریخ:1393-6-3|10:48
پاسخ كاربر. به منتقد
سلام دوست عزیز
بله، مشکل و سختی هست، اما مشکل اصلی، راحت طلبی خود ماست. اگر در این خیال باشیم که هدف از خلقت ما این بوده است که فقط یک مدت بیاییم به دنیا و بخوریم و بخوابیم و خوش باشیم و بعد برویم، با این نگاه همیشه احساس رنج و سختی و نارضایتی خواهیم داشت، حتی اگر بهترین امکانات را داشته باشیم.
البته بنده هم معتقدم که باید برای رفع همه مشکلات با همه توان تلاش کرد، اما تا زمانی که ذهنیت خود و آن نگاهی را که اشاره کردم درست نکنیم، هیچ چیز دیگری درست نخواهد شد.
والسلام.
--------------------------
تاریخ:1393-6-3|06:40
تشكر از پاسخگوييتان
احسنت حاجی! بهترین جوابی که به کسی که قبلا به طور مفصل باهاش بحث شده و دلیل و منطق محکم براش آورده شده اما باز حرف خودشو میزنه، همینه که دیگه سکوت کنیم.
خدا اجر و بردباری روزافزون به شما بده حاجی جون... .
حقير ميترسم. از خدا. از ياران شهيدم. از روز قيامت كه سئوالي را بي پاسخ رها كنم. ولو اينكه سئوال اشتباه باشد و سئوال كننده مغرض .......... من وظيفه دارم پاسخ صحيح رو بدم
تاریخ:1393-6-2|06:30
يه جوون 29 سله كه يكساله شده...
ولايت فقيه. ريئس جمهور
حاجي عزيز سلام...
نميدونم چي بگم...
هيچي ندارم...
هر روز بدتر از ديروز...
حاجي...
خيلي سخته آدم چيزهايي كه توو دلشه رو نتونه به زبون بياره...
چقدر بايد در جواب بعضي ابلهان ساكت بنشينم...
چقدر بايد به خاطر اين كه اطلاعاتم در مورد جنگ و شهدا پايينه بشنوم كه به شهدا...
در چنيني مواقعي فقط به فكر اينم ايكاش اونقدر اطلااتم بالا بود تا دهن بعضيهارو چفت ميكردم تا نخواد به ...
آي خدا...
حاجي چكار كنم اطلاعاتمو بالا ببرم...
حاجي به خدا توي محيط كار حرفها و چيزهايي ميشنوم كه ...
به رهبر ي به شهدا به جانبازان...
يكي از سوالاتشون اينه چرا بايد ايران دو نفر رهبر داشته باشه....
منظور رهبري و رييس جمهور...
اگه رهبري حرف اول رو ميزنه پس رييس جمهور چكارس؟؟
چرا همه كشورها يه رهبر دارن...اما ما هم رهبري داريم هم رييس جمهور...؟؟؟
سلام... سئوالاتشونو بيار اينجا جواب بگير
اولا دوتا رهبر نداريم...!!!!!!!!!!! ولايت فقيه . ريئس جمهور . اين دو كاملا جداست .... پس اين سئوال از بيخ باطله
ما قانون اساسي داريم... و كشور بر اساس قانون پيش ميره . ولايت فقيه در رأس نظام براي هماهنگي قوا و جلوگيري از هر گونه انحراف . ريئس جمهور رياست قوه مجريه را دارد . وظائفش معلوم ... لذا همه چيز بر اساس قانونه ... پس همه بايد به قانون تمكين كنند
امام خميني رحمته الله عليه: غلط ميكند كسي بگويد قانون را قبول ندارم قانون هم تو را قبول ندارد
ما به كشورهاي ديگه چكار داريم...؟ مگه اونا ملاك ما هستند ؟ حكومت ما اسلاميست و در اسلام امام حاكم جامعه است. و در غياب امام. . ولايت مطلقه فقيه
بگو برن قدري مطالعه كنند... آدم بي مطلع نسبت به چيزي كه جاهل است نبايد نظر بدهد...!!! بلكه ميپرسد.... پرسيدن. ندانستن. عيب نيست. . . . جهل. ناداني عيب است......................... اگر ولايت فقيه نبود تا الان مملكت ده تا كودتا شده بود
قدر كشورتونو بدونيد ايقد بهانه هاي بني اسرائيلي نگيريد ... ما كه ملكه انگليس. پاپ اعظم . پادشاه . ملك . و .... نداريم. ما امام داريم. ما اسلام داريم .............. از قصه هاي قرآن . از تاريخ عبرت بگيريد... بسه ديگه ايقد امام كشي!!!!! بذاريد اين آخريه. آقامون بياد ... نجاتمون بده ............. بخدا تعجب ميكنم تو چنين شرايطي اين حرفاي بي اساس رو ميزنن
الان ايران امن ترين كشور دنياست... خب اين بخاطر چيست..!!!!!!!؟؟؟؟؟ بي انصافي نكنيم... ميترسم زوالش بياد و بشيم سوريه
همه اينارو بنويس ...بهشون بگو.... سلام منم برسون
تاریخ:1393-6-2|03:24
يه دوست منتقد
آقاي دلبريان، من از شما شكايت دارم...!!
تا شما در حال مرگ بودن را چه بدانید
این جمله ی آخرتان در باره ی صدور انقلاب هم تقریبا درست است
اما رای دادن حتی حزب اللهی ها به روحانی به این معنی بود که گفتمان انقلاب نمیتواند مردم را جذب کند آقا
درد را بپذیرید تا بتوانیم درمان بدهیم
ما مشکل داریم
انقلاب حالش خوب نیست. بنده نظریات خودم را دارم
اگر با من بود شما باید اولین یا جزء اولین کسانی میبودید که در تمام سخنرانی ها اشاره میکردید که امام دستور داده به خانواده ها زمین بدهند 140 متر
بعید میدونم این را خبر داشتید
این یعنی ما از انقلاب هیچی نشان مردم ندادیم
چرا انتقاد را هیچ کس نمیپذیرد
اقا ما عقبیم
ما کم کاری کرده ایم
ما مردم را نتوانستیم به انقلاب دلگرم کنیم
من قبول ندارم که بچه های ما یا مردم ما به ماهواره گرایش دارند و به غرب
مردم ما اینجا هیچ چیز نمیبینند
مردم ما از لا علاجی به غرب گرایش دارند
اقلیت های ما از لا علاجی دنبال جدایی هستند
چرا نمیخوایم حقایق را بپذیریم
درد را باید پذیرفت تا درمان پیدا شود
انقلاب حالش خوب نیست شما به چهار نفر رای دهنده و حضور در 22 بهمن و مساجد نگاه نکنید
من باورم نمیشود که شما متوجه نشده باشید که مردم در پشت حرفهایشان دیگر اعتقادی به انقلاب ندارند
من به تمام مدعیان انقلاب و اسلام اخطار میکنم در لایه های زیرین مردم در پشت این چهره های مذهبی انقلاب در حال رنگ باختن است
اگر افراد انقلابی نشان ندهند که با مردم هستند و نمیگذارند که مسوولین مملکت با رانت های قانونی بیت المال را بچاپند مردم خاموش نخواهند ماند
حکومت به کفر میماند به ظلم نمیماند
کسی شخص رهبری یا اشخاص امثال ایشون را که مثلا اهل دزدی و دست اندازی به مال مردم نیستد را ملاک قرار نخواهد داد
مردم نان شبشان را ملاک قرار میدهند مردم عوام هستند مردم با قیمت گوشت نظرشان را میدهند مردم تا همیشه سکوت نخواهند کرد
قشر انقلابی
قشر بسیجی
قشر مذهبی
قشر روحانی
قشر حزب اللهی باید حسابش را از مسوولینی که عدالت را مثل آب اماله برای مردم تجویز میکنند و خودشان عمل نمیکنند جدا کند
وگرنه این من و شماییم که ضرر میکنیم
و اگر قشر جزب اللهی و بقیه پشتیبان خواسته های مشروع مردم باشند امام خامنه ای دستش بازتر خواهد بود و به پشتیبانی این قشر حق مردم را ز مسوولین خواهد ستاند
آقای دلبریان درد دارد دیوانه میکند مرا
چیزهایی بین قلب و جگر من هست که اگر بیرون بریزم دو عالم را میسوزاند
شما هم یقینا همین گونه هستید
تمام رشوه ها ، تمام دزدی ها ، تمام بی حجابی ها ، تمام بی عدالتی ها ، تمام فساد های مختلف ، تمام مشکلات دارد به پای انقلاب و نظام و امام و رهبری حساب میشود چرا درد مرا نمیفهمد هیچ کس
امروز ما اگر بتوانیم رونق به اقتصاد بدهیم میتوانیم بگوییم انقلاب ما انقلاب ریاضت کشی نیست وگرنه ما در موقعیتی نیستیم که به مردم بگوییم نخورید به خاطر انقلاب و حق نداریم این حرف را بزنیم
چند سال است که سالها به نامهایی اقتصادی گره خورده واقعا شمااینها را بازی میگرید؟
اصلا شما چرا نباید در تمام برنامه هاتان مسایل اقتصادی مطرح شده توسط امام را بیان کنید تا مردم بدانند که باید 140 متر زمینسشان را مطالبه کنند؟
چرا امام را تحریف کردید آقای دلبریان من از شما شکایت دارد
چرا امام را به ما نشان ندادید؟
چرا بعد از 25 سال وقتی من دارم درباره ی عدالت و زمین و حق مردم و شهرداری ها فکر میکنم و بعد از 3 سال که درمورد امور زمین کار میکنم یک نفر در فیسبوک باید این مطلب را ارائه کند؟
3 سال من کار کردم هیچ کجا کسی نگفت که امام هم نظرش به من نزدیک بوده
البته برنامه ای در تلویزیون گذاشته شده بود بعد در فیسبوک به من خبر دادند در این برنامه این گفته شده
امام را چرا به من نشان ندادید
اسلام را چرا به ما نشان ندادید؟
چرا بعد از 25 سال از زمان امام و بعد از 3 سال درگیری ، من اتفاقی باید بفهمم که امام نظرش به من نزدیک بوده ؟
من شکایت دارم از شما آقای دلبریان
آقای یکتا
آقای پناهیان
آقای سلیمانی
آقای انجوی
همه ی مدعیان راه امام و شهدا
اما مرا چرا به مانشان ندادید که الان من سرم را بالا بگیرم بگم امام رفاه را هم در انقلاب تضمین کرده بود؟
بس کنید این بساط روایتگری بی خاصیت را جمع کنید
مردم درد دارند مردم بیچارگی دارند
چسبیده اید به موی یچه ها
به ولله اگر مشکلات مردم را برطرف کنید هیچ کس نه ماهواره میخواد نه بی حجاب میشه نه دختر باز میشه نه استقلال میخواد نه مخالف نظامه
جوان مملکت کار نداره زن نداره نیاز داره دختر مملکت جهاز نداره نیاز جنسی داره مگه میشه بهش بگی نکن؟
مدام شهدا را نشون این بچه ها میدین این ها را دچار تناقض کردین فکر میکنن که شهدا لابد نیاز جنسی نداشتند
99 درصد شهدا در سنین پایین ازدواج کردن آقا درد دارند مردم بیچارگی دارند
البته تمام ملاحظات اینها را من بلدم نیاز به توضیح نیست که خیلی ها ههم چیزشان کامل است و خلاف میکنند و امثال این ملاحظات
شمامیدانیدکه استثنا اصل را زیر سوال نمیبرد
این را من به شما بگویم
تمام نهادها و ارگان ها در جمهوری اسلامی منبع انتشار نفرت از اسلام و انقلاب و امام و رهبری هستند
البته ماهواره ها و شبکه ها در این بی تاثیر نستند اما اگر اینجا این وضع نباشد اونها که نمیتونن از خودشون تولید کنن
درد هست و شما نمیخواهید بپذیرید و مدام انکار میکنید به انحای مختلف و ماهواره ها هم از این استفاده میکنند مردم را دارند میبرند
بگذار سخن ناگفته بماند آقا اینجا و آنجا نوشتن من هم تف سر بالات
کاری دست ما نیست و حرف مفت هم خریدار ندارد
الهي شكر كه جمله آخر ما را آنهم "تقريبا" قبول داري
اولا سلام
دوما من كه هنوز اظهار نظري نكردم ... چيزي نگفتم ... من كه مسئوليت سياسي ندارم ... نقش من در بروز اين مشكلات كجاست!؟ ما را به گناه ديگران چرا ميزنيد !؟ گناه ديگري را پاي من چرا مينويسيد!!؟؟
يادم آمد از اين شعر به اين مضمون : خطا كرد در بلخ آهنگري... زدن در شوش گردن مسگري
اگر چه تقريبا بعضي حرفاتونو قبول دارم. واقعيتم هست. . اما نميدانم چرا دوستان دلسوز ما درست مسائل را طرح نميكنند!!؟؟ كم صبري بخرج ميدهند !!؟؟
بنظر من يكي از دلائل مهم عدم مطالبه مردمي همين روحيه ست
تا وقتي اينگونه عمل كنيم ... حقير كه عددي نيستم ... دوستان تاثيرگذار اجازه ي طرح مطالبه را به خود نخواهند داد
شما كه حقير و تعدادي از اساتيد انقلابي را مورد عتاب و خطاب قرار ميدهيد ... توقع نداشته باشيد با اين روحيه "پرچم مطالبه و پرسشگري از مسئولان " بلند شود..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چرا تو اين چند سالي كه رهبري تاكيد فرمودند: بر كرسي هاي آزاد انديشي !! اما برگزار نميشه...!!!!؟؟؟؟ فقط به همين دليل
عدالت خواهي. پرسشگري. انتقاد. بازخواست. جزو ذات انقلاب است. اما متاسفانه ماها بلد نيستيم. لذا چون عالمانه . از راه خود براي مطالبه حق نميرويم. . !!! تا امروز باطل حرفش بر كرسي نشسته............ در ايران و در تمام كشورهاي اسلامي
نگو ما عقبيم ...!!!!!!!! بگو : من عقبم
تا زماني كه انگشت اشاره رو به خودمان نگيريم. اوضاع دنياي ما همين است و آخرت حتما بدتر
برادر مسلمانم. ما در پيشگاه الهي در مقابل هر حرفي قيامت بايد جواب بدهيم. ثابت كنيم
من كه نميگم انتقاد نكنيد
من كه نگفتم ايران بهشته. دنيا مدينه فاضله ست...!!!!!! لطفا بپرس تا جواب بدم. همين
اوضاع رو تحليل نفرماييد لطفا ....... كشمش به كاشمر نميخواد ببريد. من خودم بچه كاشمرم
سخني از روي آگاهي. با مدرك. مستند . بگيد ... چرا خود زني ميكنيم... بله قبول دارم مشكلات حتما هست. سؤء مديريت حتما هست. و بسياري مسائل ديگر كه مردم تو محافل. صف نون واييها. تو تاكسي و اتوبوسا و.. . ميزنن
اما بايد منصف بود... سرمونو زير برف نكنيم ... اطرافمونو يه نگاه بندازيم... كشوراي ذيگه رو ببينيم ... اين امنيت. اقتدار نظام. اينهمه نعمت. آرامش . ..اينا رو كي داره مديريت ميكنه!!!!؟؟؟؟ خواهر ابوي من ....!!!! خب همين مسئولين هستن ديگه
با اطلاع عرض ميكنم::: وضع بسياري از مردم خوب نيست... كه بسياري از دلائلش به خودشان برميگرده ... و بسياري از مردم هم وضعشان خيلي خوب است ...اينهم فقط به بركت جمهوري اسلاميست
ميمونه اون تعداد اندكي كه مشكلات حاد دارند ...........آيا بايد بخاطر اين تعداد كه درتمام دنيا هستن. كه نبايد باشن. .. كشور رو. نظام رو . انقلاب رو . شهيدان رو . اينهمه مجاهدت و تلاش مردم رو . زير سئوال ببريم ...!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر ايران ضعيف است. چرا 5+1 يك طرف ميز و ايران در طرف ديگر... 5+1 گردن كلفتها. اربده كشها. قداره بندهاي دنيان... همه شون يه طرف. ايران هم تك و تنها يه طرف ....... در كجاي تاريخ اين غرور ملي رو داشتيم !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اين ارزش نيست.!؟ ما ذليل آمريكا بوديم ....!!!! برو از بابا بزرگا بپرس... برو قدري مطالعه كن .... كه زودي چهار نفر آدم درست و حسابي كه برامون موند زير سئوال نبري ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لطفا شرايط منطقه رو درك كنيد
دشمن از تمام راهها در حال پيشرويست... حواسمون باشه.همين
با درك صحيح اينا.آيا باز هم نصفه خالي رو ميبينيم...!!؟؟؟ لطفا قدري تامل بفرماييد.......... بازم حقير در خدمتم
تاریخ:1393-6-1|17:26
وحید
مقاومت غزه
به کسانی که می گفتند: "ما اسلحه نداریم که جنگ را ادامه دهیم!" باید مقاومت غزه را نشان داد. (استاد پناهیان)
قرآن ::: بر دلهايشان مهر خورده ... كورن و كر .... نميبينند و نميشنوند
تاریخ:1393-6-1|12:28
ترویج فرهنگ کتابخوانی
سلام...
درخواستی از شما داشتم،حاجی جان...
باتوجه به ((تاکیدات)) حضرت آقا(روحی الفداه)درباره ترویج فرهنگ کتابخوانی ...خواستم اگر امکانش هست،در سایتتان معرفی کتاب را هم بگنجانید.....
اگر جسارت نباشد...می خواستم چندتا کتاب خیلی خیلی مفید را به دوستان عزیز معرفی کنم......
###########
کتاب های:
1*دغدغه های فرهنگی(بیانات آقا)،نشر موسسه جهادی صهبا
2*قرارگاه های فرهنگی(بیانات آقا)،نشر موسسه جهادی صهبا
3*جهاد فرهنگی(بیانات آقا)،نشر دانشکاه امام صادق،سفیران امین
4*توقف ممنوع(انتظارات آقا از جوانان)،نشر موسسه شهید حاج احمد کاظمی
###########
یک نکته ای که حقیر بسیار با آن در بیانات آقا(روحی الفداه)مواجهه شدم این است که(( ایشان بسیار ناراحت اند که چرا جوانان تاریخ جهان را نمی دانند،مثلا جوانان نمی دانند که در انقلاب فرانسه یا
روسیه چه گذشته است یا مهمتر از همه نمی دانند که در مشروطه چه گذشت..))...حاجی ببخشيد،در حضور شما بی ادبی کردیم... یاعلی
سلام... عالي بود و بسيار مفيد ...... به روي چشم ... انشالله با كمك شما خوبان
تاریخ:1393-6-1|00:34